AcasăDIVERSEScoasă la licitație: cât valoarează incredibila mașină comandată de inventatorul bikini-ului

Scoasă la licitație: cât valoarează incredibila mașină comandată de inventatorul bikini-ului

Prețul vehiculul atipic este estimat între 250.000 și 350.000 de euro

Printre cele 385 de loturi care vor fi scoase la licitație de Artcurial în cadrul Retromobile 2025 pe 7 și 8 februarie, în Franța, numărul 33 se remarcă prin caracterul său atipic.

Inginerul Louis Reard, care în anul 1946 conducea magazinul de lenjerie de la Paris al mamei sale, a fost inventatorul celebrului articol de lenjerie intimă bikini, inițial folosit la costumele de baie. Numele a fost inspirat de testele nucleare desfășurate de Statele Unite în Atolul Bikini pe parcursul aceluiași an.

Totuși, Reard dorea un vehicul publicitar pentru a-și face cunoscută invenția  în întreaga Franță, mai ales că un alt francez, Jaques Haim, designer de modă din Cannes, vroia să lanseze  costumul din două piese denumit Atome,  promovat cu un avion.

Prin urmare, Reard a schițat un proiect de iaht-auto pe ideea legăturii între plajă și mașină, permițându-i astfel să își extindă clientela, iar apoi i-a încredințat producția carosierului Henri Chapron, renumit pentru modificările sale la modelele Citroen DS și SM, relatează Automobile Magazine.

În anii 1950, acest vehicul inedit a făcut parte din caravana care a participat la cursa de ciclism Tour de France, atrăgând mulțimile atât datorită caracterului său atipic, cât modelelor feminine îmbrăcate sumar.

Nimic nu lipsea pentru a da iluzia unui iaht, cu o provă care integrează inteligent gurile de ventilație ale radiatorului, hublouri pe lateral și toate dotările necesare la bord. Există și un mic banner care face reclamă magazinului parizian al proprietarului.

Pentru baza tehnică, Chapron a propus la început o berlină Hotchkiss, înainte de a se răzgândi și de a opta pentru o mașină americană cu un motor V8 puternic.

Louis Reard a păstrat vehiculul până în mai 1976, când l-a vândut colecționarului Jacques Vincent. Acesta din urmă l-a vândut în 2023.  ”Iahtul rutier” nu mai fusese văzut din anii 1960, cu excepția ediției din 1987 a Rétromobile. Mașina este considerată o piesă unică, estimată între 250.000 și 350.000 de euro.

Henri Chapron și-a început cariera dezvoltând caroserii personalizate pentru Talbot, Delage și Delahaye. Colaborarea oficială cu Citroen a început în 1961, iar în 1968 a  prezentat un model DS prezidențial, folosit de generalul Charles de Gaulle.

În 1972, Chapron livrează două modele decapotabile SM guvernului lui Georges Pompidou. Aceste limuzine cu patru uși au fost păstrate la Palatul Elysse până la inaugurarea lui Jacques Chirac în 1995.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
478 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger