Celebra casă franceză este acuzată de însușire culturală, după ce a creat o fustă despre care se spune că seamănă foarte mult cu un veșmânt tradițional chinezesc datând din timpul dinastiei Song.
Cheia acestui ultim val de critici este faptul că Dior a descris fusta ca fiind „o siluetă emblematică”, fără să recunoască influențele culturale care ar putea influența designul.
Făcând parte din colecția de toamnă 2022, modelul Dior are un preț de 3.800 de dolari și prezintă o țesătură plisată pe fiecare parte, alături de patru fante.
Împreună cu hashtag-ul „apropriere culturală”, un articol publicat în portalul online al cotidianului People’s Daily din China a calificat acțiunile Dior drept „nerușinate”. „Așa-zisul design Dior este foarte asemănătoar cu fusta chinezească. Când multe detalii sunt aceleași, de ce este numită în mod nerușinat „design nou” și „siluetă Dior emblematică”?”.
Articolul a continuat insistând asupra faptului că brandul francez de modă avea responsabilitatea de a răspunde acuzațiilor sale, dar Dior nu a comentat încă.
„Dior ar trebui să răspundă cât mai curând posibil la preocupările internauților. Acest lucru ar arăta că o companie de renume internațional este responsabilă pentru propria cultură corporativă și aduce un omagiu istoriei mondiale și patrimoniului cultural.”
Utilizatorii Weibo s-au alăturat valului de critici. „Dior și-a însușit hainele tradiționale chinezești și a pretins că este propriul său design!”
Aceste reacții evidențiază provocările cu care se confruntă mărcile internaționale care încearcă să facă afaceri în China.
În timp ce Dior s-ar putea să ia în considerare modalități de a-și liniști detractorii, se confirmă faptul că nu este întotdeauna ușor de a intra din nou în grațiile consumatorilor chinezi.