După New York și Londra, a venit rândul orașului Milano să prezinte, până pe 27 februarie, colecțiile de modă feminină toamnă-iarnă 2023-2024, într-un climat de optimism prudent, după un an 2022 marcat de vânzări record.
Milan Fashion Week, cu un program de 59 de show-uri și peste 70 de prezentări punctate de 29 de evenimente culturale și sociale, a fost deshis miercuri cu parade Fendi, Roberto Cavalli și Etro.
Joi,Miuccia Prada și Raf Simons și-au dezvăluit noua colecție pentru Prada la fundația casei de modă milaneze, urmați de MM6 Maison Margiela, Emporio Armani la teatrul sediului său central și, în cele din urmă, Moschino.
Vineri, Tod’s va deschide balul la Hangar Bicocca, urmat de Gucci și Jil Sander. Sâmbătă, sunt așteptați Dolce&Gabbana, Ferragamo, Missoni și Bottega Veneta. Duminică, Giorgio Armani va închide spectacolul.
Pe lângă prezentări, serile milaneze vor fi punctate de vernisaje de expoziții, cum ar fi cea a artistului video american Bill Viola la Palazzo Reale și a fotografului francez Guy Bourdin la Silos Armani.
În ciuda conflictului din Ucraina și a unui context subminat de criza energetică, marile grupuri de lux au anunțat rezultate record pentru anul 2022.
LVMH – care deține casele italiene Fendi, Bulgari și Loro Piana – a obținut vânzări de 79,2 miliarde de euro în 2022, în creștere cu 23% față de un an. Același lucru este valabil și pentru Kering, o creștere cu 14% a profitului net, la 3,6 miliarde de euro.
Cifrele prezentate de Camera Nazionale della Moda Italiana pentru anul trecut confirmă tendința: industria națională a rezistat presiunilor negative ale economiei.
O cifră de afaceri de 98,3 miliarde de euro, plus 18% față de 2021. Sectorul modei italiene este așteptat să crească în 2023 cu un mai modest 4%, deoarece companiile din lanțul de aprovizionare, confruntate cu o majorare a prețurilor de 7,1%, se feresc să mai scumpească produsele la raft.
Cine dreaq i-a imbracat pe cochealarii aia din prima poza??? Aia cica sunt barbati…