AcasăDIVERSE„Salvarea planetei” vine mănușă companiilor aeriene

„Salvarea planetei” vine mănușă companiilor aeriene

Șeful celei de-a doua mari companii aeriene din lume o spune direct: combaterea schimbărilor climatice va face zborurile mai scumpe.

„De-a lungul timpului, ne va costa pe toți mai mult, dar este abordarea corectă pe care trebuie să o adoptăm”, a declarat Ed Bastian, directorul executiv al Delta Air Lines, citat de BBC.

Aviația este responsabilă pentru aproximativ 2,5% din emisiile de carbon care încălzesc planeta, potrivit Agenției Internaționale pentru Energie.

Delta, cu sediul în Atlanta, spune că, după ce a cheltuit 30 de milioane de dolari pe an pentru compensarea emisiilor de dioxid de carbon, s-a angajat să cheltuiască un miliard de dolari în următorul deceniu pentru a anula toate emisiile pe care le creează.

Reducerea emisiilor de carbon este planul de a limita încălzirea globală la 1,5 °C peste nivelurile preindustriale, așa cum s-a convenit la Paris în 2015, și a fost punctul central al summitului COP26 privind schimbările climatice de la Glasgow.

Dar acest plan are  un preț: „Va costa trilioane mai degrabă decât miliarde de dolari pentru a muta sectorul aviației globale la emisii nete de carbon zero”, estimează Andreas Schafer, expert în energie și transport la University College London.

Rezultatele preliminare ale cercetării echipei sale sugerează că tarifele aeriene ar trebui să crească cu 10%-20% pentru a acoperi costurile.

„Pe termen scurt, va fi nevoie de sprijin guvernamental cu aceste costuri, deoarece decarbonizarea aviației va fi extrem de dificilă, iar eforturile actuale vor trebui intensificate dramatic”, a precizat el.

Bastian recunoaște că industria aviației este “greu de decarbonizat”,  încă nu există suficienți biocombustibilii sau combustibilii durabili(SAF).

Analiștii economici avertizează de mai mult timp că înăsprirea politicilor climatice va împovăra și mai mult companiile aeriene și producătorii de avioane, nevoiți să se alinieze la standarde nerealiste care vor duce inevitabil la creșterea tarifelor.

În fond, acestor companii nu le e greu să anunțe “emisii zero până în 2050”, deși combustibilii sustenabili costă mult mai mult decât carburanții tradiționali pentru avioane.

O „spălare verde dezvăluită”, denunță Greenpeace.

Mai ales că cererea globală de combustibil în industria aviației este stabilită să se dubleze până în 2050.

De asemenea, numărul zborurilor de pasageri va crește la 10 miliarde până în acel an, de la 4,5 miliarde în perioada pre-pandemică,potrivit Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA).

Călătoriile de afaceri revin și ele, deoarece întâlnirile video nu pot înlocui totul, spune Ed Bastian.

Această dorință de a călători a ajutat  ​​ Delta să raporteze un profit de 194 de milioane de dolari în cele trei luni până la sfârșitul lunii septembrie, primul câștig de la începutul crizei sanitare. La fel ca și alte companii aeriene, Delta a primit miliarde de dolari sub formă de sprijin guvernamental.

Boeing estimează că  o redresare completă a aviației globale va dura până în 2024.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
376 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger