AcasăDIVERSESaint-Tropez, invazia ultra-luxului

Saint-Tropez, invazia ultra-luxului

„O masă pentru prânz?”, întreabă un client cu Rolex la încheietura mâinii. „Imposibil, toate locurile sunt ocupate”, îi răspunde un ospătar de la restaurantul La Réserve, unde se pot savura spaghete cu caviar – 105 euro porția à la carte, opera chef-ului Nicolas Cantrel.

În Saint-Tropez, codurile s-au schimbat și afacerea a crescut de zece ori. S-au dus vremurile vilelor de familie și a  restaurantelor cu aspect fals de tavernă. Acum, apar unități care, fără măcar să se prefacă, lovesc clientul cu adaosuri sărate la fel ca Marea Mediterană.

Sarabanda achizițiilor

În spatele fiecărei unități, un hotel de 5 stele. În spatele fiecărei concesiuni, un om de afaceri puternic, susținut de un grup mare. Ultra-luxul a devenit norma, notează Paris Match.

„De la redistribuirea concesiunilor de plajă, acum trei ani, nu mai este aceeași atmosferă, nu mai sunt aceleași prețuri”,  deplânge Asociația operatorilor plajei Pampelonne.

Și această înfrângere ar fi doar începutul, pentru că Pampelonne, un mic sat de 1.500 de suflete, cu 4,5 kilometri de nisip fin, deschide pofta marilor șefi.

Și nu doar cea a lui Michel Reybier, în fruntea La Réserve. Stéphane Courbit, proprietarul Pan Dei Palais, a cheltuit deja 120 de milioane de euro pentru a include La Messardière în colecția sa de hoteluri. De asemenea, a deschis propriul său restaurant pe plajă, Jardin Tropézina.

Frank McCourt, șeful clubului de fotbal Olympique Marseille, a preluat legendarul hotel-restaurant l’Epi-Plage pentru 27  milioane de euro.

Familia Pariente(afaceri imobiliare) a  aliniat 30 de milioane de euro pentru a achiziționa și a renova hotelul Lou Pinet.

Gigi  este un local  pe plajă la umbra pinilor, proiectat  de arhitectul franco-mexican Hugo Toro  și deținut de Laurent de Gourcuff, director al grupului Paris Society. În această atmosferă în stil italian, puteți obține o masă doar pentru o consumație minimă de 1500 de euro.

Benjamin Patou, președintele Moma Group, tocmai a inaugurat Cipriani, restaurantul legendarului hotel venețian. Un proiect condus de Antoine Arnault, în asociere cu LVMH, deja proprietar al hotelului Cheval Blanc, cu bucătarul său de trei stele Michelin, Arnaud Donckele. Rezervările se fac cu opt zile înainte.

La Noto, primul restaurant marca Moma, și-a sărbătorit ziua de naștere Mbappé în compania lui Neymar și Verratti. Sunt printre sutele de celebrități care  umplu până la refuz noile  beach-baruri și cluburi din Saint-Tropez.

Invazie de antreprenori și pe plaja Bagatelle, unde defilează crema DJ-urilor(vedetele muzicii  sunt facturate până la 100.000 de euro) în cele 24 de baruri și restaurante – o cifră de afaceri de 655 milioane de euro.

Locuitorii din Saint –Tropez se declară alarmați de “transformarea acestui sanctuar într-un Paris mic, standardizat și igienizat.”

“Pentru a-ți păstra locul, trebuie să fii cel mai bun.Mai ales că investițiile, redevențele și chiriile sunt exorbitante. Dar Saint-Tropez este un pariu sigur, adaptat locurilor noastre excepționale și apreciat de clienții noștri”, spune Aymeric Clemente, proprietarul restaurantului La Piaf – cu iz parizian, firește.

author avatar
Radu Jacotă Redactor