AcasăDIVERSES-a țicnit lumea ciclismului? De ce o bicicletă costă mai mult...

S-a țicnit lumea ciclismului? De ce o bicicletă costă mai mult decât noua Dacia Sandero

Publicul larg este uneori surprins să vadă biciclete high-end vândute cu mai mult decât o motocicletă sau o mașină. 

Cum poate un cadru gol (deci fără roți, fără transmisie, fără ghidon, șa, pedale etc) al unei biciclete electrice de la Specialized să coste la fel de mult ca o motocicletă Yamaha MT-07, nouă și echipată? Cum poate costa o bicicletă de drum fără asistență electrică mai mult decât noua Dacia Sandero?

A înnebunit lumea ciclismului? De fapt, mereu a fost, doar că oferta de biciclete high-end, chiar și foarte high-end a crescut de-a lungul anilor. Dar ce poate explica faptul că o bicicletă se vinde cu 14.500 de euro la prețul de vânzare cu amănuntul?

Transport

Marea majoritate a cadrelor, transmisiilor, roților și chiar anvelopelor sunt produse în Asia. Apoi trebuie să fie transportate în jurul lumii cu o navă. Problemă: prețul containerului a explodat, trecând într-un an de la 3800 la 16.000 de dolari pentru o călătorie din Asia de Est până în Los Angeles. Prețul este mai mult sau mai puțin același pentru Europa, iar acest lucru se transmite inevitabil asupra tarifului clienților, de la modelele Decathlon până la elitistele MTB.

Producția

Producția chineză este deseori asociată cu tarife mici și forță de muncă ieftină, notează L’Automobile Magazine. Dar nu mai este cazul de multă vreme în lumea ciclismului. Fabricile din China și Taiwan au dobândit o vastă experiență și sunt acum capabile să îndeplinească specificații foarte stricte. Iar această expertiză  se plătește din ce în ce mai scump. Adăugați la asta prețul matrițelor pentru a “coace” cadrele și alte piese din carbon.Prețul la fabrică nu este de neglijat.

Marjele

Aceasta este cea mai complexă și secretă parte a costului unei biciclete. Producătorii au păstrat întotdeauna discreția asupra costului unui cadru atunci când acesta iese din fabrică și asupra markup-ului pe care îl pot face odată ce este vândut unui client. Singura informație publică pe care o veți găsi va fi marja operațională a mărcii: Giant, lider mondial în ceea ce privește volumele, se află la 9,7%, valoarea unui grup de automobile mediu/high-end(Stellantis, BMW). Din păcate, toate bicicletele vândute sunt înecate în această cifră: cea mai mare parte a activității cu modelele ieftine și foarte exclusiviste. Greu, așadar, să cunoști marja pe o bicicletă la 12.000 euro, dar un lucru este cert –  este substanțială.

Și asta nu este o supriză. Ferrari reușește să depășească marjele de 20%, în timp ce Dacia sau Renault sunt la 3%. Este mult mai ușor să “supravinzi” produse premium. Acest lucru este valabil și pentru piese: în timp ce mărcile de biciclete produc doar cadre (sau, uneori, periferice), marjele sunt la fel de mari la schimbătoarele, casetele sau pedalierele de ultimă generație de la Shimano, SRAM și Campagnolo. Evident, la costul bicicletelor se mai adaugă marketingul și publicitatea.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
483 afisari

2 COMENTARII

  1. Prost e ala care da,nu ala care cere,asa ca poate sa coste un cadru de bicla si 100.000 de euro dupa mine.Daca se gaseste fraierul care sa dea banii astia(la fel ca pe un kcat de geanta Gucci) ,bravo lui, sa fie sanatos.

    • Aia care concureaza la Turul Frantei, Italiei , Spaniei dau si 30.000€ pe o bicicletă. Nu sint pt. uzul amatorilor de ciclism obișnuiti .

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger