Cauta

Regele datingului atacă Google

Sub amenințarea excluderii din Play Store, compania Match(Tinder,Meetic) a acționat în justiție Google pentru abuz de poziție dominantă.

Compania-mamă a Tinder, Meetic, Hinge și chiar OKCupid acuză Google că a abuzat de poziția sa dominantă în distribuția de aplicații pentru a-și impune soluția de plată – și plata unor comisioane între 15 și 30% la toate tranzacțiile din interiorul Play Store.

De ani de zile, Match Group a oferit propria soluție de plată utilizatorilor serviciilor sale. Dar Google intenționează să pună capăt acestei practici. În septembrie 2020, grupul a „clarificat” regulile magazinului său și a avertizat dezvoltatorii că doar soluția sa va fi autorizată acum.

Google a dat aplicațiilor doi ani pentru a se conforma sau riscau să fie interzise din Magazinul Play. Termenul limită a fost amânat cu șase luni, la  1 iunie.

„Acum zece ani, Match Group era partenerul Google. Acum suntem ostaticii săi”, se arată în plângerea companiei în instanța federală din SUA.

Regele dating-ului îl acuză pe gigantul de la Redmond că și-a consolidat stăpânirea pe distribuția de aplicații pe Android, bazându-se pe cei mai populari dezvoltatori, cărora le-ar fi „dat asigurări” cu privire la libertatea de a folosi propriile sisteme de plată, înainte de a impune în sfârșit propriile sale – și taxele asociate – asupra acestora.

Match Group  asigură că posibilitatea de a utiliza propriul sistem de plată îi oferă mai multă flexibilitate – precum posibilitatea de a oferi plata în rate pentru abonamente sau chiar oferte promoționale specifice. Astfel, va ține “sub control” datele prețioase ale utilizatorilor săi, spre deosebire de Google, care vrea să le folosească în beneficiul publicității.

Dar problema este în principal legată de bani. „Eforturile Google de a le refuza utilizatorilor posibilitatea de a alege platforma de plată sunt motivate de lăcomie”, afirmă  reprezentanții Match Group, menționând că „taxa” Google este de aproape 10 ori mai mare decât comisioanele reale percepute de organizațiile de plată de pe piețe comparabile și competitive”.

În apărarea sa, Google îi întoarce recdlamantului acuzația de lăcomie: „Este pur și simplu continuarea campaniei Match Group în favoarea propriilor interese de a evita să plătească în schimbul valorii semnificative pe care o primesc platformele mobile pe care și-au construit afacerea”.

Plângerea Match Group se adaugă valului tot mai mare de proteste împotriva modelului foarte închis și foarte profitabil al magazinelor de aplicații Google și Apple.

Ultimele stiri

  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Exit mobile version