AcasăDIVERSERegele datingului atacă Google

Regele datingului atacă Google

Sub amenințarea excluderii din Play Store, compania Match(Tinder,Meetic) a acționat în justiție Google pentru abuz de poziție dominantă.

Compania-mamă a Tinder, Meetic, Hinge și chiar OKCupid acuză Google că a abuzat de poziția sa dominantă în distribuția de aplicații pentru a-și impune soluția de plată – și plata unor comisioane între 15 și 30% la toate tranzacțiile din interiorul Play Store.

De ani de zile, Match Group a oferit propria soluție de plată utilizatorilor serviciilor sale. Dar Google intenționează să pună capăt acestei practici. În septembrie 2020, grupul a „clarificat” regulile magazinului său și a avertizat dezvoltatorii că doar soluția sa va fi autorizată acum.

Google a dat aplicațiilor doi ani pentru a se conforma sau riscau să fie interzise din Magazinul Play. Termenul limită a fost amânat cu șase luni, la  1 iunie.

„Acum zece ani, Match Group era partenerul Google. Acum suntem ostaticii săi”, se arată în plângerea companiei în instanța federală din SUA.

Regele dating-ului îl acuză pe gigantul de la Redmond că și-a consolidat stăpânirea pe distribuția de aplicații pe Android, bazându-se pe cei mai populari dezvoltatori, cărora le-ar fi „dat asigurări” cu privire la libertatea de a folosi propriile sisteme de plată, înainte de a impune în sfârșit propriile sale – și taxele asociate – asupra acestora.

Match Group  asigură că posibilitatea de a utiliza propriul sistem de plată îi oferă mai multă flexibilitate – precum posibilitatea de a oferi plata în rate pentru abonamente sau chiar oferte promoționale specifice. Astfel, va ține “sub control” datele prețioase ale utilizatorilor săi, spre deosebire de Google, care vrea să le folosească în beneficiul publicității.

Dar problema este în principal legată de bani. „Eforturile Google de a le refuza utilizatorilor posibilitatea de a alege platforma de plată sunt motivate de lăcomie”, afirmă  reprezentanții Match Group, menționând că „taxa” Google este de aproape 10 ori mai mare decât comisioanele reale percepute de organizațiile de plată de pe piețe comparabile și competitive”.

În apărarea sa, Google îi întoarce recdlamantului acuzația de lăcomie: „Este pur și simplu continuarea campaniei Match Group în favoarea propriilor interese de a evita să plătească în schimbul valorii semnificative pe care o primesc platformele mobile pe care și-au construit afacerea”.

Plângerea Match Group se adaugă valului tot mai mare de proteste împotriva modelului foarte închis și foarte profitabil al magazinelor de aplicații Google și Apple.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
347 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

Imagini incredibile cu rapperul american Sean Diddy când îşi bate iubita cu sălbăticie pe holurile unui hotel (VIDEO)

Cassie Ventura, fosta iubită a lui Sean Diddy, i-a intentat proces artistului și-l acuză, printre altele, de viol. O înregistrare video din 2016 îl...

Tragedie în Marea Neagră! O navă s-a scufundat în apropiere de Sfântu Gheorghe. Trei marinari, dispăruţi!

O navă sub pavilion Tanzania s-a scufundat, sâmbătă dimineaţă, în Marea Neagră, la 26 mile marine de Sfântu Gheorghe.Opt membri ai echipajului au fost...
proger