În încercarea de a face profitabile platformele sale de streaming, inclusiv Disney+, care a pierdut abonați pentru prima dată în istoria sa, Disney tocmai a anunțat că va concedia 7.000 de persoane.
„Deși acest lucru este necesar pentru a face față provocărilor actuale, nu iau această decizie cu ușurință”, a declarat directorul executiv Bob Iger.
Disney+ are acum 161,8 milioane de abonați la nivel mondial, după ce a pierdut 2,4 milioane în ultimele trei luni ale anului trecut.Este pentru prima dată de la lansarea serviciului de streaming, la sfârșitul anului 2019, când nu a câștigat milioane de noi telespectatori în ultimul trimestru.
„Este timpul pentru o altă transformare, pentru a eficientiza marea noastră afacere de streaming și pentru a o pune pe calea unei creșteri durabile și a profitabilității”, a detaliat Iger, citând necesitatea de a „reduce costurile” și de a „îmbunătăți marjele”. Grupul american avea 190.000 de angajați la nivel mondial în 2021, dintre care 80% cu normă întreagă.
Investitorii au fost liniștiți: acțiunile Disney au urcat cu până la 8%, înainte de a se stabiliza la 6% în tranzacțiile de după orele de tranzacționare la Bursa de Valori din New York.
Piața a salutat performanțele financiare ale Disney pentru perioada octombrie-decembrie.Regatul Fermecat a înregistrat venituri trimestriale de 23,5 miliarde de dolari, mai bune decât sperau analiștii.
În plus, pierderile operaționale ale platformelor sale de streaming (Disney+, ESPN+ și Hulu) au fost mai mici decât se așteptau, de un miliard de dolari.Grupul țintește rentabilitatea Disney+ în 2024.
Platformele de streaming s-au bucurat de ani de creștere explozivă, amplificată și mai mult de pandemie, înainte de a fi depășite de criza economică și de concurența acerbă pentru a atrage atenția publicului.
Netflix, veteranul și liderul industriei, a avut o primă jumătate de an dificilă în 2022, pierzând aproape 1,2 milioane de abonați, înainte de a-și reveni în această toamnă și iarnă. Platforma are peste 230 de milioane de abonați plătitori, dar profitul său net anual a scăzut cu 12%, la 4,5 miliarde.
Aplicațiile de streaming fac aceeași observație ca și rețelele sociale precum Snapchat, Facebook sau Instagram: câștigurile utilizatorilor nu se mai traduc automat în câștiguri financiare.
În decembrie, Netflix și Disney au lansat noi abonamente mai ieftine, cu publicitate, pentru a atrage și mai mulți clienți și, mai ales, pentru a-și diversifica sursele de venit.
Disney+ a profitat de această ocazie pentru a-și majora prețurile, ajungând la 10,99 dolari pe lună în Statele Unite pentru abonamentul de bază fără reclame, față de 7,99 dolari pe lună cu reclame.