AcasăDIVERSE„Regatul Fermecat” urcă profitul și concediază pe rupte

„Regatul Fermecat” urcă profitul și concediază pe rupte

În încercarea de a face profitabile platformele sale de streaming, inclusiv Disney+, care a pierdut abonați pentru prima dată în istoria sa, Disney  tocmai a anunțat că va concedia 7.000 de persoane.

„Deși acest lucru este necesar pentru a face față provocărilor actuale, nu iau această decizie cu ușurință”, a declarat directorul executiv Bob Iger.

Disney+ are acum 161,8 milioane de abonați la nivel mondial, după ce a pierdut 2,4 milioane în ultimele trei luni ale anului trecut.Este pentru prima dată de la lansarea serviciului de streaming, la sfârșitul anului 2019, când nu a câștigat milioane de noi telespectatori în ultimul trimestru.

„Este timpul pentru o altă transformare, pentru a eficientiza marea noastră afacere de streaming și pentru a o pune pe calea unei creșteri durabile și a profitabilității”, a detaliat Iger, citând necesitatea de a „reduce costurile” și de a „îmbunătăți marjele”. Grupul american avea 190.000 de angajați la nivel mondial în 2021, dintre care 80% cu normă întreagă.

Investitorii au fost liniștiți: acțiunile Disney au urcat cu până la 8%, înainte de a se stabiliza la 6% în tranzacțiile de după orele de tranzacționare la Bursa de Valori din New York.

Piața a salutat performanțele financiare ale Disney pentru perioada octombrie-decembrie.Regatul Fermecat a înregistrat venituri trimestriale de 23,5 miliarde de dolari, mai bune decât sperau analiștii.

În plus, pierderile operaționale ale platformelor sale de streaming (Disney+, ESPN+ și Hulu) au fost mai mici decât se așteptau, de un miliard de dolari.Grupul țintește rentabilitatea Disney+ în 2024.

Platformele de streaming s-au bucurat de ani de creștere explozivă, amplificată și mai mult de pandemie, înainte de a fi depășite de criza economică și de concurența acerbă pentru a atrage atenția publicului.

Netflix, veteranul și liderul industriei, a avut o primă jumătate de an dificilă în 2022, pierzând aproape 1,2 milioane de abonați, înainte de a-și reveni în această toamnă și iarnă. Platforma are peste 230 de milioane de abonați plătitori, dar profitul său net anual a scăzut cu 12%, la 4,5 miliarde.

Aplicațiile de streaming fac aceeași observație ca și rețelele sociale precum Snapchat, Facebook sau Instagram: câștigurile utilizatorilor nu se mai traduc automat în câștiguri financiare.

În decembrie, Netflix și Disney au lansat noi abonamente mai ieftine, cu publicitate, pentru a atrage și mai mulți clienți și, mai ales, pentru a-și diversifica sursele de venit.

Disney+ a profitat de această ocazie pentru a-și majora prețurile, ajungând la 10,99 dolari pe lună în Statele Unite pentru abonamentul de bază fără reclame, față de 7,99 dolari pe lună cu reclame.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
489 afisari

3 COMENTARII

  1. Disney+ cea mai de ca cat platforma de streaming. Vin tare din urma Netflix si Amazon Prime. Seriale de ca cat, filme pentru handicapatii carora le curg balele din gura sau pentru pedofilii lgbt. Cat de curand vor reveni in forta torrentzii.

    • disney+ e la fel ca netflix si HBO! Numa filme cu lgbtq si despre pandemie ,numa propaganda.Plus filmele sataniste gen Black Adam. Se mira ca pierd milioane de clineti? Pai cine e e nebun sa plateasca pt. entertainment si sa vada in loc numa curlangeala?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger