AcasăDIVERSEPresiunea „eco”: studiul schimbărilor climatice, în programele școlare

Presiunea „eco”: studiul schimbărilor climatice, în programele școlare

Organismele internaționale și grupurile de presiune solicită ca studiile privind schimbările climatice să devină o parte standard a curriculumului școlar la nivel mondial, spunând că pasul este vital pentru atingerea obiectivelor privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură, UNESCO, a declarat recent că studiile de mediu ar trebui să fie “predare standard” în toate țările până în 2025.

Unii politicieni s-au și avântat în declarații. „Fără progrese mai rapide în domeniul educației, nu va exista nicio șansă de a atinge obiectivul de emisii nete de carbon nete până în 2050”, a declarat parlamentarul italian Lorenzo Fioramonti, fost ministru al Educației. El a spus că a promit un “feedback bun de la o serie de țări”, inclusiv Italia.

Fioramonti a susținut o lege care, în 2020, a făcut din Italia prima țară din lume care a obligat studiile climatice în școli, dar recunoaște că punerea în practică în clase a fost “neuniformă”.

Noua Zeelandă a introdus studii privind schimbările cliamtice în programa școlilor, iar Argentina și Mexic îi vor urma exemplul.

Instituția Brookings, un grup de reflecție american, a cerut proiecte de acțiune climatică în toate școlile până în 2025.

Într-un raport din martie, Brooking a declarat că schimbările care rezultă din comportamentul consumatorilor ar putea avea un impact mai mare asupra reducerii emisiilor de dioxid de carbon până în 2050 decât cel al investițiilor în turbine eoliene și energie solară.

În Marea Britanie, fostul ministru al Educației, Jim Knight, din Partidul Laburist din opoziție, a prezentat marți un proiect de lege care solicită „educația durabilă a cetățeniei”, inclusiv schimbările climatice, pentru a deveni parte din programa școlară de bază din 2023.

Se implică partidele verzi, G7 și G20

Marea Britanie, în calitate de președinte anual al grupului G7, și Italia, care conduce G20, au un rol potențial cheie în promovarea agendei privind educația privind schimbările climatice.

Împreună, organizează conferința ONU privind clima, cunoscută sub numele de COP26, care va avea loc la Glasgow în noiembrie.

Potrivit Reuters, partidele verzi și grupurile de presiune au făcut, de asemenea, lobby pentru G20 să adopte un angajament pentru predarea obligatorie a schimbărilor climatice atunci când miniștrii educației din țările membre se vor întâlni la Catania, Sicilia, pe 22 iunie.

author avatar
Radu Jacotă Redactor