AcasăDIVERSEPrea mare! Faimosul Porsche 911, la cură de slăbire?

Prea mare! Faimosul Porsche 911, la cură de slăbire?

Șeful echipei de design al Porsche recunoaște că modelul 911 a ajuns la dimensiuni prea mari

Șeful echipei de design al Porsche recunoaște că emblematicul  911 a devenit prea mare.

O comparație cu modelele trecute arată cât de mult s-au schimbat vremurile. Și măsura în care actualul Porsche 911  are puține în comun cu originalul.

Unele elemente sunt încă recognoscibile, cum ar fi farurile rotunde din față, luminile orizontale din spate și, desigur, linia acoperișului care i-a marcat silueta timp de 60 de ani, comentează L’Automobile Magazine. Dar în ceea ce privește dimensiunile, diferența este vizibilă și nu neapărat binevenită.

Treizeci de centimetri separă lungimea primei generații  (4,21 m) de cea a ultimei  (4,51 m). În ceea ce privește lățimea, s-a trecut de la 1,70 m la 1,90 m (în funcție de versiune). Doar înălțimea a rămas exact la 1,30 m. Bineînțeles, această creștere de-a lungul generațiilor a fost subiectul multor discuții. Și chiar Michael Mauer pare să creadă că 911 a devenit într-adevăr prea impozant.

Omul care a fost responsabil pentru stilul Porsche în ultimii 20 de ani subliniază, de asemenea, că în ultimele decenii automobiliștii au devenit mai înalți, astfel încât mașinile trebuie să fie mai încăpătoare. Ca să nu mai vorbim de faptul că nici clienții nu sunt refractari la a avea mai mult spațiu în interior. Dar, în ciuda tuturor acestor aspecte, Mauer s-ar putea vedea construind un 911 mai compact în viitor.

Dacă ar depinde de designerul șef, următorul model ar fi mai mic decât generația actuală. „Personal, mi-ar plăcea să creez o mașină sport mai mică (…) Cred că un 911 ar trebui să fie cât mai compact posibil. Mi-ar plăcea să văd unde sunt limitele pentru a reveni la o mașină sport foarte compactă. Sau cel puțin să oprim creșterea”.

Reducerea dimensiunilor este mai degrabă o provocare, având în vedere sistemele de siguranță, confortul și, nu în ultimul rând, motoarele mari. Trebuie găsit “echilibrul corect pentru a respecta și a răspunde cerințelor și dorințelor clienților” și, bineînțeles, de a „rămâne fidel identității mărcii, a precizat Mauer.

În prezent, Porsche pierde în prezent teren în sectorul electric și dorește să păstreze motorul cu combustie pe coupé-ul său cât mai mult timp posibil. Prin urmare, este îndoielnic că vom vedea un 911 mai mic prea curând.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
405 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger