Nou record la vedere pe foarte profitabila piață de artă din New York: Christie’s va vinde în mai un portret Marilyn Monroe pictat de Andy Warhol și estimat la 200 de milioane de dolari, ceea ce ar face din aceasta lucrare cea mai scumpă artă din secolul XX vândută vreodată la licitaţie.

În cadrul unei conferințe de presă pe tema ținută secretă până în ultimul moment, Christie’s, care, împreună cu Sotheby’s domină piața de licitații din New York și mondială, a prezentat marți tabloul „Shot Sage Blue Marilyn” pictat în 1964 de Warhol.
Filantropia
Celebra imagine a lui Marilyn Monroe aparține Fundației din Zurich Thomas și Doris Ammann, care va dedica veniturile vânzării “programelor de sănătate și educație pentru copiii din întreaga lume”.
Potrivit Christie’s, “aceasta este cea mai mare licitație cu scop filantropic de la colecția lui Peggy și David Rockefeller în 2018”.
Zâmbetul Mona Lisa
Pentru Georg Frei, președintele Fundației Ammann, „imaginea lui Marilyn de Andy Warhol, cu siguranță mai faimoasă astăzi decât fotografia originală luată din filmul lui Henry Hathaway “Niagara”, atestă puterea sa vizuală intactă în acest nou mileniu”.
“Acest portret spectaculos separă persoana de vedetă. Marilyn, femeia, nu mai există, circumstanțele teribile ale vieții și morții ei sunt uitate. Tot ce rămâne este acel zâmbet enigmatic care o aduce mai aproape de un alt zâmbet misterios al unei femei distinse, Mona Lisa lui Leonardo da Vinci”, a declart Frei pentru AFP.
Dacă se vinde bine pentru aproximativ 200 de milioane de dolari, „Shot Sage Blue Marilyn” va doborî toate recordurile pentru o licitație de artă din secolul XX.
Recordul absolut – toate perioadele combinate – pentru vânzarea unei opere de artă la licitație este deținut de „Salvator Mundi” de Leonardo da Vinci, vândut în noiembrie 2017 cu 450, 3 milioane de dolari de Christie’s tot la New York.
În ciuda pandemiei care a adus New York-ul în genunchi în 2020, piața sa de artă nu a mers niciodată atât de bine și stabilește recorduri datorită marilor averi ale metropolei și a cumpărătorilor asiatici din ce în ce mai tineri.