Cauta

Penurie de căpitani, abundență de tehnologie. Se lansează navele telecomandate

Următoarea revoluție în transportul fluvial: nave fără căpitan la cârmă, pilotate de pe uscat

În portul Duisburg, Germania, directorul HGK Shipping își pregătește flota de ambarcațiuni pentru următoarea revoluție în transportul fluvial: nave fără căpitan la cârmă, pilotate de pe uscat.

„Este singura soluție pentru ca acest sector să supraviețuiască”, a declarat Steffen Bauer pentru AFP. „Dacă nu facem nimic, vom pierde 30% din forța noastră de muncă până în 2030”. Vârsta medie a căpitanilor HGK Shipping este de 55 de ani. Soluția: controlul de la distanță al navelor, o muncă de birou mai puțin obositoare care ar putea atrage tinerii.

Compania cu sediul în Duisburg, un centru pentru transportul fluvial din nord-vestul Germaniei, a încheiat un parteneriat cu start-up-ul belgian Seafar, lider în domeniul emergent al navigației autonome. Creat în 2019, Seafar operează deja patru ambarcațiuni fără echipaj, controlate de la distanță. Și tocmai a deschis un birou în Germania, unde tranzitează 30% din transportul fluvial de mărfuri din Europa

Senzori,  camere și sisteme de alarmă

„Există în mod clar o piață pentru navigația controlată de la distanță. Va fi nevoie de mai mult timp pentru a obține reglementări decât pentru a o pune în funcțiune”, spune Janis Bargsten, directorul comercial al Seafar.

La Duisburg, HGK Shipping și Seafar au înființat deja un centru operațional pentru navigația de la distanță, care se află în prezent în faza de testare. Companiile așteaptă autorizația autorităților germane în această lună pentru a lansa primele nave telecomandate pe anumite rute, inclusiv în Marea Baltică. “Scopul final este de a renunța la un căpitan, menținând în același timp un echipaj la bord”.

Tehnologia amintește de cea dezvoltată de producătorii  mașinilor autonome: senzori, camere,  radare și sisteme de alarmă transmit informații prin intermediul antenelor 4 și 5G către responsabilul din centrul de control

După o carieră de trei decenii, căpitanul belgian Patrick Bertoge, 58 de ani, a fost recrutat de Seafer pentru a participa la monitorizarea unei nave pilot autonome în drum spre Hamburg, încărcată cu tablă din oțel. Din centrul de control, el poate gestiona “toate situațiile de alertă”, ca și cum ar fi „la bord”.

Seafar ar dori să extindă testele în întreaga Europă și se află într-un stadiu „avansat” al discuțiilor cu Voies Navigables de France (VNF) pentru a anticipa cererile de autorizare în Hexagon.

Deși recunoaște potențialul tehnologiei automone, Federația germană a căilor navigabile îndeamnă la prudență, subliniind „noile probleme de responsabilitate” care trebuie „clarificate din punct de vedere juridic”.

Ultimele stiri

  • Trump cere ca procesul lui Netanyahu pentru corupție să fie anulat: „O vânătoare de vrăjitoare”
  • Studenții ies în stradă. Proteste în București și în mai multe orașe, faţă de intenţia Guvernului de a reduce fondurile alocate pentru burse
  • UPDATE. Elena Udrea ar putea afla MARȚI dacă va fi eliberată condiționat
  • Caricatura Zilei
  • Transgaz (TGN): Creștere de peste 40% la BVB în perioada iunie 2024 – iunie 2025
  • Horoscop 26 iunie 2025 – Te bucuri de viata
  • Alege ce citești
  • „Nu am mai putut suporta”. Fața întunecată a turismului în Grecia
  • Cea mai bună strategie a Ucrainei: raidurile îndrăznețe pe teritoriul Rusiei
  • Gargara reformei profunde se reduce la un singur punct. Vânzarea companiilor de stat
  • Exit mobile version