AcasăDIVERSEPandemia ascute cuțitele japoneze

Pandemia ascute cuțitele japoneze

Într-un orășel japonez renumit cândva pentru săbiile sale de samurai, meșterii  produc celebrele cuțite de bucătărie. Și se luptă să satisfacă cererea globală care a explodat de la pandemie încoace.

Exporturile au atins un nivel record de 12 miliarde de yeni în 2021 (aproximativ 90 de milioane de euro), de două ori mai mult decât în urmă cu douăzeci de ani. Un salt de 33% față de 2020, pe fondul boom-ului gătitului la domiciliu, odată cu criza sanitară.

Dar, de ani de zile, lamele japoneze au fost apreciate de profesioniștii culinari din întreaga lume pentru precizia, finisajul elegant și durabilitatea lor.

Katsumi Sumikama, proprietarul firmei Sumikama Cutlery din Seki, în apropiere de Nagoya, atribuie acest succes unei „îmbinări între tehnologie și meșteșugul tradițional”. Se folosesc mașini cu o precizie de un micron, sau o miime de milimetru, dar finisajul este manual. Dar chiar și la capacitate maximă, „nu putem ține pasul cu cererea mare”, a declarat  Sumikama pentru AFP.

Reputația săbiilor de  Seki datează din secolul al XIV-lea, însă producția a scăzut odată cu dispariția samurailor la sfârșitul secolului al XIX-lea. După cel de-al Doilea Război Mondial, compania a trecut la cuțite de buzunar pentru export. Acest comerț a luat avânt la început, dar criza a lovit din nou după anii 1980, când piața a început să se umple de produse chinezești la prețuri imbatabile.

Meșterii Seki s-au orientat apoi către cuțite de înaltă calitate. La acea vreme, mărcile germane precum Zwilling dominau acest segment, iar produsele de lux japoneze erau rare.În anii 1990, Sumikama a început să producă cuțite care pot costa echivalentul a câteva sute de euro fiecare.

Pentru a sublinia stilul său „Made in Japan”, compania a adăugat un efect vizual de val la cuțitele sale, evocând aspectul lamei „katana” (sabie tradițională) și un caracter japonez (kanji) ca logo. Strategia a dat roade: Sumikama vinde acum în peste 50 de țări.

Bucătarul francez Olivier Oddos este un fan al cuțitelor de bucătărie japoneze de peste douăzeci de ani. “Reputația lor a făcut cu adevărat înconjurul lumii”, spune patronul restaurantului „Chez Olivier” din Tokyo.

Pe strada Kappabashi din capitala niponă, renumită pentru magazinele sale de articole de bucătărie, comerciantul Daisuke Kumazawa confirmă că, în ultimul deceniu, cuțitele japoneze au câștigat popularitate în străinătate.

El vede o legătură directă cu nebunia globală pentru bucătăria japoneză. Magazinul său centenar „Kama-Asa” a deschis chiar și o filială la Paris, iar ambele magazine au succes.

 

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
360 afisari

1 COMENTARIU

  1. Sa faca ghilotine pentru taiat capete inFranta….prea multi tradatori in politica de kakat si prea putine ghilotine

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger