AcasăDIVERSEObiective climatice vs. poluatori corporativi

Obiective climatice vs. poluatori corporativi

Oamenii de știință spun că lumea trebuie să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 45% până în 2030 pentru a avea o speranță de a atinge obiectivele Acordului de la Paris pentru mijlocul secolului și de a preveni încălzirea catastrofală.

Cu toate acestea, 41 din cele mai mari 250 de companii  din lume – sau 16% – abia încep să-și evalueze emisiile poluante, conform datelor  compilate de firma de cercetare Signal Climate Analytics.

Și în timp ce multe dintre cele 250 de companii și-au stabilit obiective pentru 2050, doar 27 – sau 11% – au stabilit planuri pe termen mai scurt de a face reduceri majore până în 2030.

Aceasta se referă la reduceri ale celei mai mari surse de emisii, adesea din utilizarea produselor lor, sau așa-numitele emisii Scope 3.

Cele 250 de companii reprezintă împreună mai mult de o treime din emisiile globale, potrivit BBC. Mulți militanți spun că este crucial pentru marii poluatori să stabilească astfel de obiective intermediare, astfel încât autoritățile să poată măsura și conduce progresul global către Acordul de la Paris

Pentru a încerca să accelereze acțiunea, grupul G7 al națiunilor bogate a susținut luna aceasta măsuri pentru a forța companiile să își dezvăluie expunerea la riscurile legate de climă –  și a le atenua cu planuri concrete.

„Fără mai multe stimulente pentru ca 80% dintre companiile din aceste sectoare cheie să dezvăluie planurile de bază, este puțin probabil să avem informațiile necesare pentru ca piețele și autoritățile de reglementare să acționeze în mod constructiv”, a declarat Tim Nixon, director executive al Signal Climate Analytics.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
83 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger