Artiștii au preluat spațiile goale închise din cauza pandemiei, o modalitate prin care aceștia pot câștiga vizibilitate în timp ce revitalizează străzile comerciale abandonate.
„Uneori se spune că tragedia dă naștere unei oportunități”, explică designerul Sir Shadow, care în prezent își creează lucrările într-un fost magazin de mobilă din Manhattan. Septuagenarul este ajutat de asociația Chashama, care de 25 de ani îi convinge pe proprietari să ofere temporar spațiile vacante artiștilor aflați în dificultate, astfel încât aceștia să-l poată folosi ca studio și spațiu de expoziție. Închiderea a mii de companii și restaurante în acest an din cauza virusului, combinată cu dificultățile pe care le au proprietarii în închirierea acestor locuri vacante, a permis organizației să își extindă domeniul de acțiune. Chashama, care are deja 150 de studiouri, intenționează să ocupe 100 de spații noi până anul viitor, notează AFP. Artiștii intră în posesia spațiului gratuit și beneficiază de 100% din veniturile obținute din vânzări, o oportunitate rară într-un oraș precum New York, unde chiriile spațiilor comerciale sunt exorbitante și unde galeriile primesc de obicei un comision.
O inițiativă similară a văzut lumina zilei în Upper West Side, unde fațadele comerciale de pe Columbus Avenue afișează acum lucrarea artiștilor locali. Picturile în ulei, pânzele acrilice și fotografiile împodobesc vitrinele magazinelor alături de semnele „Spațiu comercial disponibil” ca parte a expoziției Art on the Ave, care se încheie pe 31 ianuarie. Lance Johnson este unul dintre cei 40 de artiști prezentați în expoziție. Trecătorii se opresc să facă o fotografie a pânzei sale colorate strălucitoare „We the People”, estimată la 3.500 de dolari. Pentru pictorul în vârstă de 45 de ani, acest lucru este cu atât mai important cu cât este vorba de lupta împotriva ideii că „New York-ul este mort”. Sir Shadow, care și-a atârnat ilegal tablourile pe porțile grădinilor publice înainte de a se alătura programului Chashama, spune că acest tip de inițiativă va aduce vizibilitate de durată artiștilor. „Odată ce oamenii se obișnuiesc să vadă aceste spații ocupate, să înțeleagă interesul și să vadă frumusețea acestora, nu vor mai fi indiferenți”, spune el.