S-ar fi putut numi EQG, dar produătorul german preferă să îl numească G-Class 580, cu un sistem de propulsie 100% electric.
Ciudat, dar pare un pas înapoi din partea Mercedes, care vrea să spargă bariera dintre motoarele cu ardere internă și cele electrice, în condițiile în care până acum compania făcuse tot posibilul pentru a separa aceste două tipuri de energie, mergând chiar până la a folosi caroserii complet diferite (EQE diferit de un E-Class, EQS și S-Class).
Trei tone și doar 180 km/h
Oricum, cu acest 580 electric, Mercedes a scos toate armele la înaintare când vine vorba de fișa tehnică, notează Automobile Magazine. La 587 CP, modelul depășește chiar și G 63 AMG cu doi cai! Cuplul titanic urcă la 1.164 Nm, iar greutatea este de-a dreptul absurdă: 3.085 kg! Dar asta nu împiedică accelerația să fie de top: 4,7 secunde de la 0 la 100 km/h.
Vestea proastă: viteza maximă este limitată electronic la 180 km/h, ceea ce este destul de mult atunci când trebuie să frânezi un vehicul atât de greu.
Bateria are capacitate netă de 116 kWh, autonomia maximă declarată este de 473 km (ciclu WLTP), în timp ce consumul ajunge la 30,3 kWh/100 km. G-Class 580 are patru motoare electrice, două în față, două în spate, cu promisiunea unei gestionări fine a distribuției puterii către toate cele patru roți.
Mercedes oferă și moduri unice de conducere, de exemplu, G-Turn, care permite mașinii să pivoteze pe loc și să efectueze un viraj de 360° în doar 4 secunde. Confortul este asigurat, dar G 580 nu are Active Ride Control, rezervat versiunii AMG.
Interiorul, practic identic cu cel al versiunilor cu combustie internă, abundă de materiale de calitate. Va fi disponibilă și o ediție “One”, care va aduce o notă de exclusivitate cu culori specifice, inclusiv South Sea Blue Magno, și o mulțime de echipamente opționale.
Va atrage clienți?
Cui se adresează acest monstru electric? Dificil de răspuns. Clienții tradiționali ai gamei G nu se prea amestecă cu adepții EV, pentru că urmăresc performațele și siguranța.
Rămâne de văzut dacă G580 va reuși să egaleze popularitatea AMG și cum va funcționa o combinație între motoarele cu combustie internă și cele pe baterii în cel mai longeviv model Mercedes. G 580 pornește de la 142.621 de euro în Germania, în timp ce Edition One are un preț de bază de 192.524 de euro.