Cauta

Munca de la distanță: epidemie de bournout

Munca la distanță și cea hibridă au crescut productivitatea pe termen scurt pentru majoritatea companiilor la nivel global, dar încrederea angajaților în angajatori a scăzut din cauza burnout-ului, pentru că mulți nu au reușit să echilibreze viața personală cu volumul de muncă.

Aceasta este concluzia sondajului Future of Work and Skills, realizat de PwC. Aproape 60% dintre respondenţi au declarat că organizaţia lor a avut rezultate mai bune faţă de obiectivele de performanţă şi de productivitate ale angajaţilor, stabilite în ultimele 12 luni, şi doar 4% au avut performanţe semnificativ mai slabe.

Dar încrederea angajaților  a scăzut: doar 31% dintre directori generali și de resurse umane au indicat un nivel ridicat de încredere între angajați și managerii lor direcți. Aproape trei sferturi (74%) dintre respondenți nu cred că oamenii pot gestiona eficient volumul de muncă și timpul personal.

Raportul notează că burnout-ul a devenit în sine o epidemie, fiind recunoscută oficial ca boală de către Organizația Mondială a Sănătății.

Angajații obosiți și anxioși își dau demisia de la locurile de muncă în număr record în întreaga lume. Numai în SUA, 20 de milioane de oameni și-au părăsit joburile în perioada aprilie – august 2021, potrivit Biroului de Statistică a Muncii. În Marea Britanie, Biroul pentru Statistică Națională a raportat peste 1 milion de locuri de muncă vacante în august 2021.

Digitalizarea, provocare pentru companii și motiv de anxietate pentru angajați

Digitalizarea va continua să fie o preocupare pentru companii, dar şi o sursă de anxietate pentru angajaţi: pe de o parte,  majoritatea organizaţiilor nu înţeleg riscurile înlocuirii muncii umane cu tehnologie şi de cealaltă parte oamenii se tem pentru locurile lor de muncă.

Doar 21% dintre respondenți au susținut că pot identifica riscurile și doar un sfert le comunică clar și consecvent angajaților despre impactul automatizării și Inteligenței Artificiale.

De asemenea, o treime dintre executivii intervievați spun că este foarte importantă identificarea competențelor de care organizația va avea nevoie în viitor din cauza schimbărilor tehnologice și doar 26% spun că pot face acest lucru în prezent.

Sondajul a fost realizat în luna septembrie în rândul a circa 4.000 de directori generali și de resurse umane din 28 de industrii și 26 de state.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Zelenski și pacea – incompatibilitate
  • Multinaționalele au preluat puterea în România. Undă verde de la Palatul Victoria pentru externalizarea profiturilor
  • Zeci de milioane de atacuri cibernetice. Datele personale și financiare ale populației și ale firmelor, în pericol
  • Au aruncat în aer meciul Crystal Palace – Nottingham Forest
  • Hidroelectrica, PPC şi Electrica, sancționate de ANPC pentru nereguli în relaţia cu consumatorii
  • Guvernul bagă în colaps CFR Călători. Val de trenuri anulate
  • Matematicianul teleleu
  • Noul preşedinte polonez propune limitarea ajutoarelor sociale pentru refugiaţii ucraineni: „Intenţionez să-mi duc la îndeplinire obligaţiile”
  • Decodificarea cerințelor lui Putin
  • Exit mobile version