Silențioase, puternice, dar prea scumpe, motocicletele electrice nu găsesc destui cumpărători.
În cadrul EICMA, cel mai mare salon mondial de motociclete, organizat la Milano, Honda a prezentat modelul WN7. „Ideea era să ruleze ca vântul, fără zgomot, fără vibrații”, a explicat pentru AFP inginerul Masatsugu Tanaka. WN7 este chiar „mai plăcută de condus decât o motocicletă pe benzină”, asigură el.
Rivalizează cu una dintre vedetele gamei Honda, CB500 Hornet, însă la un preț dublu (aproximativ 15.000 de euro în Europa) și autonomie limitată (140 de kilometri).
Cu aceste tarife, modelele electrice reprezintă doar o mică parte din motocicletele noi vândute pe continent, cu 21.000 de unități, adică 2,6% din piață în primele nouă luni ale acestui an.
BMW s-a mulțumit deocamdată să ofere scutere electrice. Chiar și pionierul motocicletelor electrice, Zero(SUA), are are în gamă un scuter electric.
Marca LiveWire, lansată în 2021 de Harley-Davidson, continuă să înregistreze pierderi, cu 612 unități vândute în 2024.
Yamaha a depus un brevet pentru un sistem care simulează vibrațiile pe o motocicletă electrică. GR1T a dezvăluit modelele Street și Scrambler. 
Ducati (grupul Volkswagen) a organizat un campionat de motociclete electrice și a prezentat în septembrie un prototip cu baterie „solidă”, mai sigură și mai compactă decât tehnologia actuală cu litiu-ion.
Compania britanică Norton a anunțat în această vară că va opri dezvoltarea prototipului său electric, în ciuda unei investiții considerabile. „Super motocicleta noastră era gata, dar consumatorii nu au adoptat încă tehnologia electrică”, a declarat directorul Richard Arnold.
Potrivit lui Masayuki Hamamatsu – de la departamentul de electrificare al Honda, ascensiunea motocicletelor electrice „va dura 10 sau 15 ani, cu îmbunătățiri ale tehnologiei bateriilor și reducerea greutății și dimensiunilor”.
Viteza de adoptare va fi diferită în funcție de măsurile luate de „fiecare țară și fiecare oraș” care subvenționează achiziționarea de motociclete electrice și/sau limitează circulația motocicletelor pe benzină pentru a combate poluarea aerului.
Între timp, mai mulți actori chinezi, precum VMoto, s-au poziționat în nișa electrică. În schimb, indienii de la TVS și Ultraviolette văd oportunități pe piața europeană cu motociclete la prețuri mai accesibile.
Motocicletele electrice nu găsesc destui cumpărători
