AcasăDIVERSEMașinile electrice vor accelera un război al prețurilor?

Mașinile electrice vor accelera un război al prețurilor?

Tesla a provocat valuri în showroom-urile auto din întreaga lume atunci când a început să reducă prețurile în acest an.

Producătorii rivali, de la Detroit până în Japonia, au început să vadă cum valoarea la mâna a doua a propriilor modele a scăzut –  împreună cu  prețul acțiunilor  – pe fondul așteptărilor unui război al prețurilor vehiculelor electrice.

Tesla a promis acum că va merge și mai departe. Grupul lui Elon Musk este dispus să sacrifice profitabilitatea pentru a stimula cererea pentru mașinile sale, în timp ce încearcă să atingă obiectivele ambițioase de vânzări care l-ar transforma în cel mai mare producător auto din lume până la sfârșitul deceniului.

Dar oare reducerile de preț ale Tesla îi vor forța și pe ceilalți să îi urmeze exemplul? Și va duce la o adoptare mai rapidă a vehiculelor electrice în rândul consumatorilor?

Majoritatea constructorilor auto au ținut să sublinieze că nu vor reduce prețurile, deoarece nu pot produce vehicule electrice în același ritm cu Tesla.Volvo a fost nevoit să nu mai primească comenzi pentru noul său SUV  EX90, după ce a umplut în câteva săptămâni programul de producție pe un an. „Nu ne așteptăm să ne implicăm în reducerea prețurilor”, a precizat directorul executiv Jim Rowan.

Ford a redus prețurile de două ori în acest an la Mustang Mach-E, însă a crescut prețul pick-up-ului său electric F-150 Lightning cu 11.000 de dolari de la lansarea modelului.”Nu vom scădea prețurile doar pentru a câștiga cotă de piață”, a asigurat CEO-ul Jim Farley.

Potrivit Financial Times, dealerii, analiștii și furnizorii de leasing spun cu toții că încep să apară reduceri pe ascuns în cazul vehiculelor electrice de la marile mărci, în ciuda faptului că producătorii  se bucură încă de timpi de comandă lungi pentru modele noi.

Puterea de a preveni un război al prețurilor nu aparține producătorilor occdientali. Mai mult de o duzină de mărci chinezești vizează Europa, care a devenit noul front al vehiculelor electrice.

„Există o concurență tot mai mare pe piața automobilelor electrice, ceea ce ar trebui să ducă la scăderea prețurilor”, a declarat Elizabeth Connelly, analist la Agenția Internațională pentru Energie. „Există un număr din ce în ce mai mare de noi participanți, în principal din China, dar și de pe alte piețe emergente, care oferă modele progresiv mai accesibile.”

Dar există dovezi că reducerile de preț ar putea, de fapt, să facă unele vehicule electrice mai scumpe sau cel puțin să încetinească drumul lor spre accesibilitate.Acest lucru se datorează valorii reziduale sau valorii la mâna a doua a unei mașini.

Cele mai multe mașini noi de pe piețele dezvoltate sunt cumpărate în baza unor oferte care finanțează valoarea pe care o pierde un vehicul – „deprecierea” acestuia – mai degrabă decât prețul total de vânzare.

Producătorii cu cele mai mari marje de profit își pot permite să absoarbă reduceri de preț mai agresive, dacă vor dori acest lucru. Cei care abia reușesc să obțină o marjă de profit pentru modelele lor electrice vor avea dificultăți în a reduce prețurile, ceea ce ar putea duce la sacrificarea vânzărilor.Grupurile cu cea mai largă gamă de modele vor putea să-și flexibilizeze gama  vânzând în continuare unele mașini cu profit.

Agenția Internațională a Energiei și-a majorat săptămâna trecută previziunile privind vehiculele electrice pentru 2030 de la 25% din vânzări la 35%, în mare parte datorită Legii americane de reducere a inflației, precum și a creșterii concurenței europene.

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
437 afisari

3 COMENTARII

    • Bateria costa cat jumatate din pretul masinii. Si bateria trebuie schimbata la 5 ani.

  1. Stati linistiti ca nu le cumpara nimeni. Cei care cumpara asa ceva sunt alienati mintal.
    Ptr a forta vanzarile , vagabonzii lumii forteaza scoaterea din fabricatie cat mai repede a motorului cu combustie.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger