Când vine vorba de schimbările climatice, transportul este unul dintre cei mai importanți factori luați în considerare.
Guvernele îi împing pe consumatori să investească în vehicule mai curate, alimentate cu energie electrică, pentru a limita impactul ecologic al călătoriilor noastre.
Și producătorii de mașini luptă pentru atenția noastră (și banii noștri) cu noi tehnologii pentru a ne face să investim în cele mai recente modele electrificate.
Vor să înlocuiască – încetul cu încetul – vehiculele echipate cu motoare cu ardere internă, care sunt considerate prea poluante, cu cele electrice care au o amprentă de carbon mult mai mică. Dar mai mic nu înseamnă zero.
Pentru Paris Marx, autorul cărții „Drumul spre nicăieri”, aceste companii greșesc în abordarea lor tehnologică.
Este adevărat că vehiculele complet electrice nu emit deșeuri, dar bateriile lor sunt fabricate din minerale precum litiu și cobalt care au un impact asupra schimbărilor climatice. Producția unui acumulator implică automat emisii de dioxid de carbon. În plus, energia electrică este asigurată în multe țări de termocentrale care ard cărbuni.
Un studiu recent din Germania a arătat că producția unei baterii pentru o Tesla Model 3 emite o cantitate de poluare de 11 până la 15 tone dioxid de carbon.
Prin urmare, prioritatea nu ar trebui să fie înlocuirea fiecărei mașini cu echivalentul său electric, ci mai degrabă regândirea mobilității în general.