Cauta

Mașinile electrice devin „tancuri pe roți”

Mai mari și mai grele decât suratele pe benzină și motorină. Mașinile și SUV-urile electrice devin din ce în ce mai voluminoase, la fel și bateriile litiu-ion care le alimentează.

Hummerul electric de la General Motors – testat și de  președintele american Joe Biden –  cântărește nu mai puțin de 4 tone. Pickup-ul R1T  Rivian sau Ford F 150 Linghting depășesc 3000 de kilograme. O greutate apropiată o au și modelele europene Mercedes Benz EQC, Audi E-tron și BMW iX.

Mișcarea electrificării a fost stimulată de o campanie furibundă împotriva motoarelor cu ardere internă, dar aceste „tancuri pe roți” nu sunt nicidecum modele accesibile, au prețuri similare cu limuzinele, dar cu o autonomie ridicol de mică, necesitând o infrastructură costisitoare de stații de încărcare.

Prin urmare, politica prietenoasă cu mediul se apropie de cumpărătorii de lux, iar mașinile electrice XXL sunt dovada.

Deși mai puțin voluminoase în medie decât vehiculele americane, mașinile vândute în Uniunea Europeană și Regatul Unit au câștigat cu 15% mai multă greutate din 2001.

În 2020, masa medie a vehiculelor electrice noi vândute în Europa a fost de aproape 1.800 kg sau cu aproximativ 16% mai grea decât media tuturor vehiculelor vândute.

Hibrizii plug-in – care au atât un motor cu ardere, cât și un motor electric – au depășit 1.900 kg în medie, în parte pentru că sunt adesea SUV-uri sau limuzine de lux. De reținut, masa acestor vehicule este măsurată “la gol”, fără șofer sau pasageri.

“Una dintre problemele pe care le vom avea în viitor va fi greutatea mașinilor electrificate, deoarece asta  înseamnă o mulțime de resurse de materii prime”, a declarat directorul executiv al companiei Stellantis, Carlos Tavares.

Dacă clienții optează pentru vehicule mai grele, cererea de energie electrică va crește mai mult decât se anticipează în prezent, necesitând o rețea “decarbonizată” mai mare.

Mașinile electrice mici sunt un succes în China, în timp ce în Europa modelele Renault Zoe și Dacia Spring s-au dovedit populare.

Cu toate acestea, marii producători acordă adesea prioritate SUV-urilor electrice și mașinilor sport de înaltă performanță, deoarece sunt mai profitabile.  Anul trecut, vehiculele de tip SUV/Crossover au reprezentat 41% din vânzările de mașini electrice din vestul Europei, potrivit Schmidt Automotive Research.

Și opțiunile consumatorilor joacă un rol important. Cei cu dare de mână mizează pe vehicule mai mari și mai grele. În general, doresc ca un model electric să fie la fel de puternic ca o mașină “clasică”. O schimbare de imagine, dar cu aceleași pretenții de statut.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Zelenski și pacea – incompatibilitate
  • Multinaționalele au preluat puterea în România. Undă verde de la Palatul Victoria pentru externalizarea profiturilor
  • Zeci de milioane de atacuri cibernetice. Datele personale și financiare ale populației și ale firmelor, în pericol
  • Au aruncat în aer meciul Crystal Palace – Nottingham Forest
  • Hidroelectrica, PPC şi Electrica, sancționate de ANPC pentru nereguli în relaţia cu consumatorii
  • Guvernul bagă în colaps CFR Călători. Val de trenuri anulate
  • Matematicianul teleleu
  • Noul preşedinte polonez propune limitarea ajutoarelor sociale pentru refugiaţii ucraineni: „Intenţionez să-mi duc la îndeplinire obligaţiile”
  • Decodificarea cerințelor lui Putin
  • Exit mobile version