Cauta

Mașinile, construite doar pentru o lume a bărbaților?

Femeile sunt mult mai susceptibile de a fi grav rănite sau de a muri într-un accident frontal decât bărbații. Modul în care se testează siguranța autoturismelor poate avea o legătură cu acest lucru.

Timp de zeci de ani, manechinele pentru testele de impact au fost folosite de oamenii de știință și ingineri pentru a înțelege multiplele moduri în care coliziunile afectează ocupanții mașinilor.

Aceste teste oferă informații neprețuite despre cât de sigură este o mașină, atât pentru șofer, cât și pentru pasageri, deoarece ratingurile de siguranță sunt acordate de către Programul european de evaluare a autovehiculelor noi (EuroNCAP).

Se aplică aceste evaluări în mod egal tuturor ocupanților mașinii? Se pare că nu. Cel mai frecvent utilizat manechin pentru testele de impact are aceleași dimensiuni și masă ca un bărbat adult mediu din anii 1970, potrivit Euronews.

Dar femeile nu sunt „bărbați la scară redusă” și au caracteristici fizice diferite, cum ar fi înălțimea, greutatea, densitatea osoasă și masa musculară. Deoarece automobilele sunt proiectate și testate de modele care reprezintă „bărbatul mediu”, rezultatele acestor teste nu prezic cu exactitate riscurile de siguranță pentru ocupanții de sex feminin în caz de accident.

Cercetările arată că femeile au cu 73% mai multe șanse de a fi grav rănite sau de a muri în urma unui accident frontal decât bărbații și de trei ori mai multe șanse de a suferi leziuni de tip cervical. Poziția pe scaun poate crește riscul de rănire. Deoarece femeile tind să fie mai scunde, ele stau în general mai aproape de volan, ceea ce le face mai vulnerabile la leziuni ale părții inferioare a corpului care implică picioarele, coloana vertebrală și abdomenul.

Pentru a reprezenta conducătorii auto se utilizează mai multe manechine de încercare în caz de coliziune, toate bazate pe dimensiunea și statura unui bărbat adult mediu, cu excepția manechinului Hybrid III, care reprezintă o femeie adultă de talie mică.Cu toate acestea, acest manechin, utilizat doar din 2015, este în esență o versiune modificată a manechinului masculin, adoptat din anii 1970.

Dar situația pare să se schimbe.Echipa de ingineri de la Institutul Național Suedez de Cercetare în domeniul Drumurilor și al Transporturilor (VTI) încearcă să rezolve această disparitate prin dezvoltarea primului prototip de manechin pentru teste de impact modelat după o femeie de talie medie.

Manechinul are o înălțime de 162 cm, o greutate de aproximativ 62 kg și reflectă diferențele dintre bărbați și femei, inclusiv o rigiditate mai mică între articulații și mai puțină musculatură.

Un alt manechin de testare –  THOR-5F –  mai avansat și mai detaliat pentru femei urmează să fie adoptat de EuroNCAP și va contribui în mare măsură la furnizarea unei imagini mai complete a siguranței vehiculelor și la creșterea nivelului de protecție pentru toți pasagerii.

Ultimele stiri

  • Un nou director general la ELCEN, după ce Claudiu Crețu a ajuns în vizorul DNA
  • Trotinetarii fac învățământ politic cu morții
  • Ursula și moțiunea!
  • Asia Express – Calina și Catinca Roman, primele eliminate. Țipete, aroganțe și scandal cât pentru un sezon întreg
  • Ce arată cel mai recent SONDAJ! AUR ar obține mai multe voturi ca PSD și PNL la un loc
  • Surse: Ședință tensionată a Coaliției. Subiectele majore în cazul cărora încă nu s-a ajuns la un consens
  • VIDEO. Grindeanu, săgeți către Bolojan: Chestiunea asta cu fluturatul demisiei nu o consider a fi o abordare serioasă/Nu trebuie să fie o pârghie de șantaj politic
  • Scumpiri în lanț după creșterea TVA. Inflația a urcat la aproape 10% în luna august
  • Asasinarea lui Charlie Kirk, „glonțul” care va răpune „Rețeaua SOROȘ”?! Donald Trump, amenințări fără precedent! „Vă vom găsi!”
  • Prevenție în loc de reacție: cum pot programele ambulatorii să susțină îmbătrânirea sănătoasă în România
  • Exit mobile version