AcasăDIVERSEMașini electrice: un outsider atacă America și Europa

Mașini electrice: un outsider atacă America și Europa

A-și vedea mașinile electrice rulând pe drumurile americane până la sfârșitul anului este pariul oarecum nebunesc al mărcii VinFast, deținută de cel mai mare grup privat din Vietnam.

Modelele VinFast sunt din în ce mai populare în țara de origine,însă atacarea pieței americane, patria Tesla, pare o strategie riscantă într-o industrie deja aglomerată.

În mai puțin de doi ani, conglomeratul Vingroup, condus de Pham Nhat Vuong, cea mai bogată persoană din Vietnam, a transformat o mlaștină din apropierea orașului-port Haiphong într-o fabrică de ultimă generație, echipată cu 1.200 de roboți, cu utilaje cumpărate din Germania, Japonia și Suedia și cu o echipă internațională formată din giganți auto precum BMW și General Motors.

Cel mai recent model, VF8, un SUV proiectat de Pininfarina, este pe cale să fie lansat în SUA. Compania a investit masiv în visul său american. În iulie, VinFast a deschis șase showroom-uri în California, inclusiv un magazin emblematic în Santa Monica, pe una dintre cele mai luxoase artere din Los Angeles.

Producătorul plănuiește să deschidă 30 în total până la sfârșitul anului.De asemenea, va cheltui 2 miliarde de dolari pentru a deschide o fabrică de mașini și baterii în Carolina de Nord.

În cele din urmă, 150.000 de vehicule vor ieși de pe linia de asamblare și se așteaptă să fie create peste 7.000 de noi locuri de muncă

Pentru a atrage clienți, VinFast mizează pe preț. Cele două modele ale sale VF8 și VF9 oferite pe piața americană costă 42.000 și respectiv 57.500 de dolari, față de 65.000 pentru SUV-ul entry-level de la Tesla.

Și amploarea ambițiilor VinFast, care se extind și în Europa, unde intenționează să deschidă un prim showroom până la sfârșitul anului, i-a uimit pe mulți din industrie.

„Este extrem de dificil să construiești o mașină și să o vinzi pe o piață destul de saturate. Dar VinFast a dezvoltat trei modele noi în doar 21 de luni – și asta înseamnă o fereastră de oportunitate pentru afaceri în SUA și Europa”, a remarcat Matthew Degen, editorul Kelley Blue Book, un site de cercetare  și cumpărare de automobile.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
614 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger