Cauta

Mașini atât de „verzi” încât purifică aerul: alertă de greenwashing!

Mașina care poate purifica aerul din jurul ei este o idee absurdă. Dar sloganul a fost preluat chiar de celebra emisiune britanică Top Gear în California. În mod evident,vorbim de o înșelătoare, deoarece emisiile unui motor cu combustie se adaugă la cele deja prezente în aer.

Și este un exemplu al limitelor comunicării în jurul presupuselor beneficii de mediu ale unui vehicul. Aceste limite sunt în curs de înăsprire în Regatul Unit, ceea ce ar putea duce la amenzi mari pentru producătorii care sunt puțin prea optimiști în publicitatea lor.

Faimoasa „neutralitate a emisiilor de dioxid de carbon” este tot mai des citată ca un obiectiv care trebuie atins de majoritatea marilor grupuri din industria auto. Dar adevărata neutralitate a carbonului nu există cu adevărat.

În Franța, o modificare a legii privind supravegherea spoturilor publicitare ar putea fi în orice caz costisitoare pentru producătorii care doresc să se angajeze în activități de ecologizare. Amenda ar putea ajunge până la 10% din cifra de afaceri anuală pentru cei care încalcă reglementările actuale. Atât în Franța, cât și în Marea Britanie, scopul este protejarea consumatorului de afirmații false și înșelătoare.

Iar unul dintre multele elemente care au declanșat această propunere legislativă a fost o reclamă Hyundai prezentată în 2019 pentru SUV-ul pe hidrogen Nexo, potrivit Automobile Magazine La vremea respectivă, constructorul coreean susținea că modelul este atât de „minunat de curat” încât „purifică aerul din jurul său în timpul condusului”. Hyundai a mers chiar mai departe:  10.000 de Nexos pe șosele ar fi echivalentul plantării a 60.000 de copaci.

Compania a uitat rapid impactul asupra mediului al producției acestor SUV-uri și al hidrogenului, care este în proporție de peste 90% „gri” (produs din gaz) la nivel mondial. Reclama a fost retrasă.

În ceea ce privește poluarea legată de transport, moleculele implicate ar trebui împărțite în două părți. Pe de o parte, cele care afectează în primul rând mediul înconjurător: CO2, ozonul, monoxidul de carbon și gazele nearse au un impact mai ales asupra planetei. Pe de altă parte, faimoasele particule fine și oxizi de azot reprezintă în principal o problemă de sănătate publică.

Deși, în mod logic, mașinile cu hidrogen sau electrice nu emit gaze nearse sau CO/CO2, acestea sunt aproape la fel de noi ca și motoarele cu combustie atunci când vine vorba de particule fine.

Potrivit unui studiu realizat de Imperial College London, în 2021, 52% din totalul particulelor fine din transportul rutier vor proveni de la anvelope și frâne, la care se adaugă 24% din abraziunea drumurilor. Gazele de eșapament ar reprezenta atunci doar 15% din particulele deosebit de cancerigene. Acest lucru explică de ce emisiile de particule fine ale unui motor cu combustie internă și ale unei mașini electrice sunt mai apropiate. Și de ce autoritățile de reglementare în domeniul publicității se asigură că producătorii nu îi fac pe consumatori să creadă că un vehicul electric este atât de ecologic.

Ultimele stiri

  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Exit mobile version