Cele mai recente Dacia Sandero, Duster și Bigster demonstrează că simplitatea și aspectul atrăgător pot merge mână în mână, în timp ce secțiunea „dotări” se concentrează pe elementele esențiale.
Dar există un alt model mai puțin cunoscut. De când Stellantis a decis să îl readucă în Franța, Fiat Tipo diesel pare o afacere excelență pentru șoferii care caută o mașină practică și economică.
Cu o lungine de 4,53 metri, Tipo are mai mult spațiu decât în Dacia Sandero și Citroën C3. Ca să nu mai vorbim de un portbagaj mai generos.Versiunea entry-level se vinde cu 16.900 de euro. Nu vine cu o mulțime de echipamente, dar merge direct la esențial, cu un mic ecran multimedia de 5 inch pentru a gestiona radioul și Bluetooth, aer condiționat, cruise control și o cameră video pentru marșarier.
În cele din urmă, Tipo este economic deoarece folosește un motor pe motorină, 1.6 turbo cu 4 cilindri, moștenit de pe vremea când Fiat nu făcea parte din grupul Stellantis. Propulsorul dispune de 130 CP și un cuplu de 320 Nm. Jurnaliștii de la Automobile Magazine i-au testat consumul: între 5 și 6 litri/100 km.
Pe hârtie, Fiat Tipo diesel nu este direct comparabil cu Dacia Sandero. Dar din moment ce Fiat a decis un preț foarte agresiv pentru o berlină multifuncțională, ea va fi un adversar pentru multe mașini de oraș.
La prețul de 12.990 de euro, Dacia Sandero oferă un nivel de performanță mai scăzut, în timp ce nu există aer condiționat la bord. Pentru a egala Fiat Tipo, cumpărătorii trebuie să opteze pentru al doilea nivel de echipare Sandero, Expression, și pentru motorul ECO-G de 100 CP compatibil cu GPL. Factura urcă atunci la 15.950 de euro, iar diferența față de modelul italian se estompează.
Citroën C3 are un preț de bază de 15.750 de euro, dar crește la 17.950 de euro pentru un nivel de echipare intermediar PLUS, cu motorul de 100 CP. În ansamblu, mașina este mai bine echipată decât Fiat Tipo, dar, la fel ca Dacia Sandero, micul Citroën este depășit în ceea ce privește versatilitatea, deși este mai scump.
Desigur, Fiat Tipo diesel are un un aspect oarecum învechit și calitate medie a construcției, însă când vine vorba de pragmatism, este imbatabil. Pentru mai multă personalizare, este disponibilă și echiparea City de la 18.900 de euro. Tot fără rival.
Trebuie sa fii inconștient sa cumperi masina italiana pt că nu mai sunt că pe vremuri sunt stricacioase
Ca sa bati un sandero pe GPL la consum iti trebuie un diesel care consuma 3.5% 🙂
mai calculeaza, ca iti da cu virgula!!
Articol făcut pe repede înainte. Diesel-ul nu mai este viitorul.