Cauta

Mărire și decădere: Bentley renunță la un motor celebru, asamblat manual

Mărire și decădere: Bentley renunță la un motor celebru, asamblat manual - Ziarul National

După 20 de ani de serviciu loial, propulsorul W12 tocmai a părăsit linia de producție Bentley de la Crewe, unde a fost întotdeauna “hand-built”

După 20 de ani de serviciu loial, propulsorul W12 tocmai a părăsit linia de producție Bentley de la Crewe, unde a fost întotdeauna “hand-built”.

Mărire și decădere: Bentley renunță la un motor celebru, asamblat manual - Ziarul National Pe măsură ce piața automobilelor devine din ce în ce mai electrificată, motoarele care odată făceau reputația unei mărci dispar, comentează presa franceză. Cu excepția revoluționarului Bugatti Tourbillon, care își păstrează motorul V16 aspirat natural de 8,3 litri, deși ajutat de motoare electrice, “propulsoarele mari” devin rarități.

Săptămâna aceasta,  Bentley a anunțat că a produs ultimul său motor “de înaltă performanță” cu 12 cilindri la fabrica sa din Crewe. Va fi înlocuit de un V8 de 4 litri, combinat cu o unitate electrică. Se încheie o eră care a început cu puțin peste 20 de ani în urmă.

Modelul Continental GT W12 a fost lansat în 2003. Mai compact decât un V12 și cu o cilindree de 6 litri, W12 twin-turbo dezvolta 560 CP. La acea vreme era foarte impresionant, deoarece avea puterea unui supercar, dar într-un coupe luxos conceput pentru Grand Touring. Cuplul, de 750 Nm, era disponibil pe o plajă largă, de la 1.600 la 6.100 rpm. Construit manual în Crewe, fiecare W12 a necesitat nu mai puțin de 2.600 de piese și aproximativ șapte ore de asamblare.Mărire și decădere: Bentley renunță la un motor celebru, asamblat manual - Ziarul National

Abia în 2015, W12, care a dezvoltat până la 610 CP în Continental GT Speed, a fost complet revizuit. În special pentru introducerea  Bentayga, primul SUV al Bentley, care a devenit rapid noul best-seller. Pentru a reduce consumul de combustibil și emisiile de CO2, acest nou W12 a fost echipat cu tehnologia de dezactivare a șase cilindri. Puterea a fost evaluată la 608 CP și chiar 635 CP pe versiunile Speed. A continuat să crească până când recentul Batur, produs în doar 18 coupe-uri și 16 decapotabile, avea 740 CP!

Sfârșit așteptat

În total, mai mult de 100.000 de vehicule Bentley echipate cu W12 vor fi văzut lumina zilei. Sfârșitul său era așteptat, așa cum anunța seria limitată de 120 de modele denumită “Speed Edition 12”, pe Bentayga, Continental GT coupe/ cabriolet și Flying Spur, în 2023.

Rămâne de văzut cum producătorii de prestigiu vor reuși să-și păstreze faima și clienții, eliminând treptat motoarele de mare cilindree. Nu e clar dacă această tendință înseamnă neapărat progres tehnologic. Pentru mulți, electrificarea este doar o complicație nejustificată și inutilă, dar impusă.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Marijuana, reclasificată de Donald Trump: „Oamenii m-au implorat să iau această decizie”
  • Tratamentele de afirmare a genului, restricționate de administrația Trump: reguli dure pentru minori în SUA
  • Pașapoarte românești obținute fraudulos: 37 de percheziții, avocați și funcționari anchetați într-un dosar al Parchetului ICCJ
  • Ordin dat lui Nicușor Dan: Justiția și serviciile secrete, decise de Franța!
  • SE ÎNCHIDE TOT. Guvernul anunță o EXPLOZIE a prețului la gaze
  • LIVE VIDEO. Haos la Bruxelles! Mii de fermieri în stradă, încăierări cu poliția. Europarlamentar român: „Protestatarii așteptau să discute cu cineva, nu cu forțele de ordine”
  • Messi, instrument de campanie electorală la Barcelona
  • Liderii europeni îl ascultă pe Putin sau se prefac surzi?
  • Ibrahimovic, din nou la Milan!
  • Exit mobile version