Cauta

Marea provocare a Regelui petrolului

Timp de zeci de ani, Arabia Saudită a încercat să își lanseze propria industrie auto, dar nu a reușit să obțină nimic. Acum încearcă din nou – dar de data aceasta cu vehicule electrice.

Inițiativa face parte din ambițioasa campanie de diversificare a regatului pentru a se debarasa de dependența de veniturile din petrol, care reprezintă principala sa sursă de venit în calitate de cel mai mare exportator de energie din lume.

Saudiții vor să investească miliarde de dolari în proiectul de creare a unui centru de producție de vehicule electrice, cu scopul de a produce 500.000 de mașini pe an până în 2030.

Lucid Motors, cu sediul în SUA, în care Arabia Saudită a achiziționat o participație majoritară care a costat aproximativ 2 miliarde de dolari, intenționează să producă aproximativ un sfert din acest obiectiv în regat.

În pofida dominației producătorilor auto consacrați din Europa, SUA și Japonia, piața alimentată cu baterii oferă condiții de concurență mai echitabile decât cea a combustiei, a declarat un oficial saudit, și ar pune regatul în fața altor mari producători de vehicule electrice, precum China, Germania și SUA.

În plus, Arabia Saudită își poate folosi forța financiară pentru a „cumpăra” pe piața electrică, ajutată de surplusul său mare de petrodolari, mai degrabă decât să construiască ceva de la zero.”Este un sector care a fost deja dezvoltat”, a adăugat Monica Malik, economist-șef la Abu Dhabi Commercial Bank.

Există unele îndoieli cu privire la capacitatea țării de a concura cu rivali precum China, care dispune de o bază puternică de producție de vehicule electrice, de o tehnologie robustă, de o productivitate ridicată și de costuri ieftine ale forței de muncă.

Dar, cu toate acestea, producția de vehicule electrice este planificată ca un pilon important al campaniei de diversificare a regatului, care este supravegheată de Fondul suveran de investiții publice de 600 de miliarde de dolari.

Scopul acestei campanii de diversificare este de a extinde forța de muncă locală, de a învăța noi competențe și de a crea joburi în sectorul privat, atrăgând în același timp investiții străine directe.

Planul economic mai amplu al țării include crearea noului oraș futurist Neom, a unui centru financiar în Riyadh și a unor stațiuni turistice.În același timp, saudiții vor continua să cheltuiască pentru companii tehnologice din străinătate.

Producătorul australian de baterii EV Metals plănuiește o fabrică de hidroxid de litiu în regat, iar Lucid va demara asamblarea mașinilor electrice în acest an.

Automobilele electrice ar trebui să reprezinte aproximativ 60% din vehiculele vândute anual până în 2030, dacă se dorește atingerea obiectivelor de zero net până în 2050, a declarat Agenția Internațională pentru Energie.

 

Ultimele stiri

  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Exit mobile version