AcasăDIVERSEMâncarea superstar a crizei corona

Mâncarea superstar a crizei corona

Spam. Nu e vorba de mesajele electronice nedorite, ci de brandul de carne de porc și vită  gătită în conserve. Cererea pentru acest aliment de criză a înregistrat un adevărat boom pe tot globul.

În SUA, vânzările au crescut cu 70% în trei luni. În Marea Britanie, consumul de conserve de carne de vită „a decolat”, scrie The Straits Times. Același lucru se întâmplă în Coreea de Sud, Japonia, Germania, Grecia și Singapore. Totul a început cu izolarea. Conservele făceau parte din alimentele care trebuiau păstrate, dar ulterior asta a ajutat la lipsa anumitor provizii de carnea proaspătă, în special în Statele Unite, comentează Bloomberg.

Sigur, s-a adăugat și o anumită psihoză a oamenilor, în special a familiilor numeroase și a persoanelor în vârstă și singure, pe măsura extinderilor măsurilor de carantină. Astăzi, un alt factor care stimulează cererea este încetinirea economică, șomajul și incertitudinea post-pandemie. Spam este o marcă introdusă în 1937 de  Hormel Foods Corporation și a fost mâncarea de bază a soldaților americani în cel de-al doilea război mondial, de unde și faima sa în lume. Marca este înregisrată în 41 de țări, dar a devenit și subiectul culturii pop în special datorită unei schițe (Monty Python) televizate în 1970, în care doi clienți britanici încearcă să comande un mic dejun dintr-un mediu care include Spam în fiecare fel de mâncare, spre exasperarea consumatorilor din Regatul Unit. Repetarea acestui nume a dus ulterior la denumirea mesajelor “spam”.

author avatar
Radu Jacotă
201 afisari

Nu rata să citești

Ultimele știri