Relansarea călătoriilor „începe să ia avânt”, determinată de creșterea numărului de rute interne și internaționale, dar prețurile ridicate ale combustibilului pentru avioane vor rămâne o provocare pentru industria aeronautică, potrivit directorului Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA).
Traficul global de pasageri a atins în iulie 75% din nivelurile anterioare pandemiei din 2019, cu călătoriile interne la 86,9% din nivelul din luna iulie a acelui an, în condițiile în care cererea chineză a înregistrat o îmbunătățire puternică, a declarat Willie Walsh.
Companiile aeriene globale au înregistrat rezervări puternice în avans, rezervările interne stabilizându-se, iar cele internaționale accelerând, ceea ce oferă o „perspectivă pozitivă pentru industrie”.
În linii mari, estimează Marie Thomsen, economist-șef la IATA, se așteaptă ca industria aeronautică mondială să revină la nivelurile anterioare pandemiei până în 2024, deși există variații regionale – SUA, până în 2023 și China doi ani mai târziu.
Prețurile kerosenului sunt „încă foarte ridicate” și vor continua să pună presiune asupra bazei de costuri a companiilor aeriene pentru restul anului.
În ceea ce privește transportul de marfă, operatorii au înregistrat o performanță puternică în iulie, în ciuda războiului din Ucraina care a eliminat capacități de pe piață.
Totuși, cererea globală de mărfuri a scăzut cu 9,7% în această lună, comparativ cu 2021.
Capacitatea de transport de marfă a fost cu 3,6% peste nivelul din iulie 2021, dar tot cu 7,8% sub nivelul din iulie 2019, se arată în raport.