Britanicii încearcă să își reaminteasă de „vechea normalitate” după aproape 150 de zile de lockdown apelând la lumânările cu mirosuri specifice: de la câinele ud, la grădina bunicii și bere.
Lumânările cu aromă de scoțișoară sau trandafiri sunt înlocuite cu cele cu arome mai puțin obinișnuite: bere, câine ud, piele arsă ș.a.m.d. Unele arome amintesc de tradiționalele festivaluri de vară organizate în Marea Britanie, altele de grădina bunicii.
Retailerul East of Earl încearcă să îi ajute pe britanici să rememoreze viața de dinainte de carantină și distracțiile de care se bucurau.
Viața fără COVID-19 prin intermediul mirosurilor
Noua colecție este denumită „Mirosurile normalității” iar o parte din banii câștigați de retailer în urma vânzării lumânărilor sunt oferiți unei cauze umanitare.
„Călătoria este întotdeauna o sursă de inspirație pentru noi, recrearea mirosurilor din locurile în care am călătorit sau unde ne-am îndrăgostit. Avem nevoie de ceva pozitiv”, a declarat cofondatorul Paul Firmin pentru Times.
Întreaga colecție este bazată pe locuri populare și evenimente de vară la care oamenii nu au mai reușit să participe și în acest an: The Cinema, The Local și The Festival.
De la grădina bunicii, la mirosul de câine ud
Fiecare lumânare costă 45 de lire iar până în prezent a fost strânsă suma de 10.000 de lire care este donată unei cauze umanitare – Hospitality Action.
Unele lumânări au arome de buger sau de fum de canabis și le reamintesc britanicilor de bucuriile pe care le aveau înainte de carantină.
Unele dintre cele mai populare lumânări în timpul lockdown-ului au fost cele cu mirosuri specifice de orașe, de exemplu Norfolk și Paris, dar și Notre Dame, realizate de Alexia Peck’s.
De asemenea, și un alt retailer – Loaf – produce lumânări cu arome neobișnuite – de la mirosul creioanelor ascuțite, la bere, grădina bunicii și zile de vară.