Cauta

Lamborghini, “tratament hollywoodian” pentru a concura cu Porsche

Filmul biografic “Lamborghini: The Man Behind the Legend” se lansează vineri în cinematografe, oferind publicului o descriere pe marile ecrane a modului în care Ferruccio Lamborghini l-a provocat pe Enzo Ferrari pentru coroana supermașinilor în Italia postbelică.

A stârni o publicitate asemănătoare cu cea din House of Gucci sau a reproduce creșterea vânzărilor pe care filmul Lego a generat-o pentru compania daneză de jucării pare a fi o șansă prea mică. La urma urmei, drama Ford vs. Ferrari din 2019, care a avut mai multe vedete și a obținut două premii Oscar, nu a făcut prea multe pentru mărcile cu rol principal dincolo de alimentarea nostalgiei.

Totuși, acest film vine într-un moment oportun. Lamborghini este cel mai probabil candidat din grupul Volkswagen pentru a fi listat pe bursă așa cum a fost Porsche în septembrie.

Pariul constructorului german și a  CEO-ului Stephan Winkelmann că investitorii vor atribui o evaluare mare unui activ care nu primea ceea ce i se cuvenea sub tutela părintelui său a dat roade: Porsche a depășit rapid capitalizarea bursieră a VW și se află acum doar în urma Tesla și Toyota.

Producătorii de automobile din Europa încearcă să găsească modalități de a debloca mai multă valoare prin restructurarea structurilor lor corporative.

În Franța, Renault se împarte în cinci unități diferite, în timp ce directorul general Luca de Meo încearcă să strângă bani pentru dezvoltarea vehiculelor electrice.

Grupul Daimler a pus capăt la mai mult de un secol de producție de mașini și camioane sub același acoperiș, divizându-se anul trecut în Mercedes-Benz și Daimler Truck, care sunt listate separat.

Stellantis tocmai a lăsat să se înțeleagă că ar putea sări la rampă, directorul financiar Richard Palmer sugerând în această lună că Maserati ar putea, în cele din urmă, să se descurce de unul singur.

Oferta publică inițială de 9,4 miliarde de euro pentru Porsche – cea mai mare din Europa în mai mult de un deceniu – a adunat o sumă considerabilă pe care VW o va folosi pentru a încerca să devanseze Tesla în calitate de lider în domeniul vehiculelor electrice.

Directorul general al VW, Oliver Blume, a declarat că vede listarea la bursă ca pe un model pentru grupul mai larg, care include, de asemenea, Audi, Bentley și marca de motociclete Ducati.

Dar este dificil de apreciat cât de aproape ar putea fi o altă listare. Audi, care supervizează mărcile premium ale VW, nu a prezentat planuri concrete pentru o ofertă publică inițială a Lamborghini.

Totuși, constructorul din Sant’Agata Bolognese poate sta liniștit: comenzile pentru modelele Aventador, Huracan și Urus sunt completate până la începutul lui 2024, ceea ce acoperă aproximativ 18 luni de producție.A a livrat un număr record de 5.090 de vehicule în prima jumătate a anului, înregistrând o marjă operațională de 31,9%.

„Un IPO Lamborghini este ceva ce s-ar putea întâmpla în următoarele 18 luni, în funcție de condițiile de piață”, a declarat Mike Dean, analist la Bloomberg Intelligence. „O evaluare de 15 miliarde de euro este pe deplin justificabilă și ar putea fi chiar mai mare, având în vedere indicatorii de marjă”.

Ultimele stiri

  • Gabriela Firea: Foișor e în topul european al spitalelor de ortopedie
  • S-a aflat! Digi nu poate cumpăra – încă – Telekom România. Ce se întâmplă cu tranzacția anului
  • S-a dat alerta pe o stradă din Capitală! Grenadă găsită la vila familiei Andreei Tonciu: „Vă dați seama, dacă nu venea…”
  • Care sunt politicienii în care românii au cea mai multă încredere, conform unui sondaj recent
  • Natura s-a dezlănțuit! Ploile torențiale și grindina au făcut prăpăd în zona Moldovei – VIDEO
  • Reţea de trafic cu Ozempic vândut „la negru”. 13 persoane, reţinute de către oamenii legii din București. Detalii incredibile din dosar
  • Comunicat de presă AGRI-EW
  • Amenajare peisagistică nouă de-a lungul șoselei Olteniței
  • Poza Zilei
  • Horoscop 29 mai 2024 – În plan sentimental, lasă-te purtat de pasiune
  • Exit mobile version