Cauta

Lamborghini, “tratament hollywoodian” pentru a concura cu Porsche

Filmul biografic “Lamborghini: The Man Behind the Legend” se lansează vineri în cinematografe, oferind publicului o descriere pe marile ecrane a modului în care Ferruccio Lamborghini l-a provocat pe Enzo Ferrari pentru coroana supermașinilor în Italia postbelică.

A stârni o publicitate asemănătoare cu cea din House of Gucci sau a reproduce creșterea vânzărilor pe care filmul Lego a generat-o pentru compania daneză de jucării pare a fi o șansă prea mică. La urma urmei, drama Ford vs. Ferrari din 2019, care a avut mai multe vedete și a obținut două premii Oscar, nu a făcut prea multe pentru mărcile cu rol principal dincolo de alimentarea nostalgiei.

Totuși, acest film vine într-un moment oportun. Lamborghini este cel mai probabil candidat din grupul Volkswagen pentru a fi listat pe bursă așa cum a fost Porsche în septembrie.

Pariul constructorului german și a  CEO-ului Stephan Winkelmann că investitorii vor atribui o evaluare mare unui activ care nu primea ceea ce i se cuvenea sub tutela părintelui său a dat roade: Porsche a depășit rapid capitalizarea bursieră a VW și se află acum doar în urma Tesla și Toyota.

Producătorii de automobile din Europa încearcă să găsească modalități de a debloca mai multă valoare prin restructurarea structurilor lor corporative.

În Franța, Renault se împarte în cinci unități diferite, în timp ce directorul general Luca de Meo încearcă să strângă bani pentru dezvoltarea vehiculelor electrice.

Grupul Daimler a pus capăt la mai mult de un secol de producție de mașini și camioane sub același acoperiș, divizându-se anul trecut în Mercedes-Benz și Daimler Truck, care sunt listate separat.

Stellantis tocmai a lăsat să se înțeleagă că ar putea sări la rampă, directorul financiar Richard Palmer sugerând în această lună că Maserati ar putea, în cele din urmă, să se descurce de unul singur.

Oferta publică inițială de 9,4 miliarde de euro pentru Porsche – cea mai mare din Europa în mai mult de un deceniu – a adunat o sumă considerabilă pe care VW o va folosi pentru a încerca să devanseze Tesla în calitate de lider în domeniul vehiculelor electrice.

Directorul general al VW, Oliver Blume, a declarat că vede listarea la bursă ca pe un model pentru grupul mai larg, care include, de asemenea, Audi, Bentley și marca de motociclete Ducati.

Dar este dificil de apreciat cât de aproape ar putea fi o altă listare. Audi, care supervizează mărcile premium ale VW, nu a prezentat planuri concrete pentru o ofertă publică inițială a Lamborghini.

Totuși, constructorul din Sant’Agata Bolognese poate sta liniștit: comenzile pentru modelele Aventador, Huracan și Urus sunt completate până la începutul lui 2024, ceea ce acoperă aproximativ 18 luni de producție.A a livrat un număr record de 5.090 de vehicule în prima jumătate a anului, înregistrând o marjă operațională de 31,9%.

„Un IPO Lamborghini este ceva ce s-ar putea întâmpla în următoarele 18 luni, în funcție de condițiile de piață”, a declarat Mike Dean, analist la Bloomberg Intelligence. „O evaluare de 15 miliarde de euro este pe deplin justificabilă și ar putea fi chiar mai mare, având în vedere indicatorii de marjă”.

Ultimele stiri

  • Israelul exploatează haosul din politica externă americană
  • Taxă de solidaritate și declarație de avere pentru cei care dețin, în active și bani, peste 10 milioane de euro
  • Summitul reînarmării Europei!
  • Curtea de Conturi: adăposturile antiaeriene, funcționale doar pentru 3% din populație
  • Ministrul Daniel David: În EDUCAȚIE nu discutăm despre oameni dați afară și despre modificare de salarii/Va crește norma didactică
  • Furtună în Rezerva Federală. Dolarul slăbește
  • Interul lui Chivu face valuri! Presa italiană e în extaz după victoria cu River Plate
  • Donald Trump vrea mai puține avioane F-35, dar mai multe rachete și drone
  • Cum va profita China de criza Iranului?
  • Șase orașe din Italia, sub cod roșu de CANICULĂ. La ce valori vor urca temperaturile
  • Exit mobile version