AcasăDIVERSEIzera: “noul jucător” pe piața auto este o altă clonă de...

Izera: “noul jucător” pe piața auto este o altă clonă de Volvo care țintește Europa

O clonă poloneză, deoarece grupul chinez Geely, propietar al Volvo, Lotus, Proton și Lynk, va furniza platforma sa unui nou producător din Polonia.

Izera, proaspăt venit în lumea automobilelor este, de fapt, o filială a grupului EMP (Electro Mobility Poland), ale cărui fonduri provin parțial de la guvern. Un producător „de stat”, ca să spunem așa, care nu va fi destinat să devină un gigant european, dar care va deveni urmașul FSO, ultima marcă auto poloneză care a dispărut în anii 2000.

Prin parteneriatul Geely și EMP, compania chineză împărtășește pur și simplu know-how-ul său și baza tehnică a multor mașini ale grupului, astfel încât producătorul polonez să se poată lansa în aventură fără a cheltui sute de milioane de euro pentru dezvoltare.

Izera vizează producția poloneză în Silezia în 2023 pentru cele două modele electrice ale sale, care ar trebui să fie comercializate în mai multe țări europene.

În planuri sunt incluse și un SUV cu 5 uși, o berlină și un break, cu primele livrări la sîrșitul anului 2024 sau începutul lui 2025, potrivit Automobile Magazine. Până atunci, dezbaterea privind intruziunea chineză în industria auto europeană va continua.

Daimler și Geely au deja acorduri de colaborare pentru sisteme de transmisie ale vehiculelor hibride și electrice de ultimă generație, în cadrul planului Mercedes „Ambition 2039”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
1.725 afisari

1 COMENTARIU

  1. ”’Izera, proaspăt venit în lumea automobilelor este, de fapt, o filială a grupului EMP (Electro Mobility Poland), ale cărui fonduri provin parțial de la guvern. Un producător „de stat””
    Deci statul polonez poate investi in economie, statul roman nu poate!!!!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger