Cauta

Isteria climatică primește ce merită: tot mai multe companii renunță la compensările de carbon

Printre achizițiile de compensații care înregistrează cele mai abrupte scăderi se numără creditele legate de proiectele de energie regenerabilă

Delta Airlines  s-a numărat printre cei mai mari cumpărători de compensații pentru emisiile de carbon. Această cerere – din partea companiilor aeriene, energetice, producătorilor de automobile și firmelor de logistică – a condus la previziuni privind o piață în valoare de sute de miliarde de dolari în următorii ani.

Însă, după o puternică reacție din partea experților, Delta se numără acum pe lista tot mai lungă a marilor companii care au renunțat la achiziționarea acestor credite, relatează  Bloomberg. Google și EasyJet  s-au alăturat recent respingerii a ceea ce a fost o abordare extrem de populară a sustenabilității. Multe dintre aceste companii se concentrează acum pe sarcina de a-și reduce propriile emisii.

Ca urmare, a existat o scădere accentuată a vânzărilor în 2023, potrivit unei analize Bloomberg Green a celor mai recente seturi de date publice care acoperă 320 000 de tranzacții offset. Acesta este al doilea declin anual consecutiv, ceea ce indică o tendință emergentă.

Se prăbușesc creditetele legate de energia regenerabilă

Printre achizițiile de compensații care înregistrează cele mai abrupte scăderi se numără creditele legate de proiectele de energie regenerabilă: au scăzut cu 29%. Mulți analiști spun că aceste compensații sunt bune de aruncat la  gunoi, deoarece energia electrică produsă de centralele eoliene, hidroelectrice și solare este deja la un preț scăzut. Asta sugerează că fondurile suplimentare provenite din vânzarea creditelor nu contribuie la reducerea suplimentară a emisiilor.

„Timp de mulți ani, rapoartele științifice au pus la îndoială în mod repetat credibilitatea compensațiilor din proiectele de energie regenerabilă”, a declarat Lambert Schneider, expert în piețele de carbon din cadrul organizației germane de cercetare Öko-Institut. Analiza a culminat în vară cu decizia unei organizații cruciale de stabilire a standardelor de a clasifica o mare parte a compensațiilor pentru carbon drept inutile.

De asemenea, scăderea vânzărilor de compensații pentru energia regenerabilă vine după deciziile Chevron, BP și  JetBlue Airways de a pune capăt sau de a-și reduce drastic achizițiile. Cu toate acestea, scăderea ar fi fost mai accentuată dacă Volkswagen și Total Energies printre altele – nu și-ar fi continuat achizițiile.

Banco Bradesco și Ernst & Young au confirmat că nu intenționează să cumpere noi credite din proiecte de energie regenerabilă. Norwegian Cruise Line Holdings și Delta au renunțat la achiziționarea de compensații, în timp ce, din iulie, compania de logistică Telstra a anunțat că nu mai face afirmații corespunzătoare privind „neutralitatea carbonului”.

Cel mai mare eșec al compensațiilor pentru energia regenerabilă a avut loc la începutul acestui an, când Consiliul de integritate pentru piața voluntară a carbonului, un grup-cheie de stabilire a standardelor, a decis să nu acorde mult dorita etichetă Core Carbon Principles. Acest lucru a făcut ca o treime din creditele de pe piață să nu mai fie valabile.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Guvernarea sinucigașilor: PSD și PNL deschid ușa larg pentru AUR
  • România se împrumută pentru oferirea de sprijin imediat Ucrainei
  • Între G7 și BRICS : țara care dorește să fie vocea Sudului global
  • Armistițiul comercial dintre SUA și China lasă nerezolvată o problemă strategică
  • Eșec major la marea decarbonizare. Companiile, ”mituite” cu stimulente fiscale pentru electrificarea transporturilor
  • Euro U21: România părăsește competiția după primele două meciuri
  • Real Madrid, premieră în fotbal
  • Revenirea dolarului american
  • Criza din Orientul Mijlociu: piața petrolului va scăpa nevătămată?
  • Exit mobile version