Retailerul chinez de fast fashion Shein este cea mai căutată marcă din lume, potrivit unui nou studiu care a analizat 12 luni de date de căutare Google.
Studiul realizat de money.co.uk a arătat că Shein a ajuns pe primul loc în 113 țări, din Emiratele Arabe Unite până în Mexic și din Australia până în Franța.
Compania, fondată în Nanjing în 2008, listează între 500 și 2.000 de articole noi în fiecare zi. Este cunoscută mai ales pentru produsele sale la prețuri accesibile și livrează în 220 de țări, ceea ce o face cel mai mare retailer de modă din lume în 2022.
Lista este dominată de comercianții cu amănuntul din domeniul fast fashion, al doilea cel mai căutat brand fiind Zara, care se află pe primul loc în 26 de țări, în scădere față de prima poziție din sondajul de anul trecut.
În top 5 se află retailerul german Zalando și giganții din domeniul îmbrăcămintei sportive Nike și Adidas.Doar două nume de lux au intrat în top 10, și anume Macy’s și Dior.
Zara și-a pierdut dominația în Europa, căzând de pe primul loc în ultimul an, ajungând în fruntea căutărilor în 15 țări față de 20.
Zalando este cel mai căutat brand în Europa, fără mărci de lux în top. Alte favorite din Europa sunt H&M, Shein și retailerul britanic Asos.
În Asia, Shein domină, dar și mărcile de îmbrăcăminte sport sunt populare, iar Zara se află în fruntea rezultatelor căutărilor în șase țări de pe continent. Printre noile intrări pentru această regiune se numără Michael Kors și Puma pentru Kazahstan și, respectiv, India.
În America de Nord, Shein se află în frunte, dar Macy’s este cea mai populară marcă în SUA, în timp ce în Canada oamenii preferă Lululemon.
Pentru a întocmi această listă, money.co.uk, o listă britanică de comparare a prețurilor, a folosit Google Keyword planner pentru a analiza datele din luna noiembrie din întreaga lume.
Brandul de top din fiecare țară a fost găsit folosind datele anuale de căutare pentru fiecare companie, iar apoi datele din acest an au fost comparate cu cele de anul trecut pentru a vedea ce s-a schimbat.
Piața globală de fast fashion a crescut de la 91,2 miliarde de dolari anul trecut la 99,2 miliarde de dolari în acest an, potrivit unui raport realizat de The Business Research Company. Se preconizează că va crește la 133,4 miliarde de dolari până în 2026.
vînd și la ți gani ?