AcasăDIVERSEFalsificarea bogăției. Cum să câștigi un miliard de vizualizări pe Tik Tok

Falsificarea bogăției. Cum să câștigi un miliard de vizualizări pe Tik Tok

Cel mai recent trend care a obținut peste un miliard de vizualizări pe platformă sunt hashtag-urile #oldmoney și #oldmoneyaesthetic.

Ideea acestei ultime fițe este de a posta videoclipuri în care se împărtășește ceea ce este necesar pentru a arăta ca și cum ai proveni dintr-o generație bogată, chiar dacă numele tău de familie nu este Rockefeller, Hearst sau Carnegie.

Acesta nu este primul trend dedicat falsificării bogăției. Anul trecut, „pielea de fată bogată” și „părul de persoană bogată” au explodat pe Tik Tik, prezentând chipuri strălucitoare – Gigi Hadid, Lily-Rose Depp sau Hailey Bieber.

#Oldmoney înseamnă lucruri diferite în țări diferite. În SUA, “banii vechi” merg mână în mână cu un nume de familie celebru.

Fie că este vorba de Vanderbilt, Rothschild, DuPont sau Astor, averea se referă la strămoși istorici și la bogăția care a fost construită în urma acțiunilor „baronilor tâlhari” – industriași și finanțiști care au monopolizat industria prin exploatare.

O altă sursă de inspirație pentru bani vechi poate fi găsită printre „lebedele” celebrului scriitor Truman Capote, numele pe care acesta l-a dat mondenităților newyorkeze care s-au înghesuit să se împrietenească cu autorul cărții Breakfast At Tiffany’s.

Printre ele, se numărau Babe Paley, Slim Keith, sora lui Jackie Kennedy, Lee Radziwill, C Z Guest, Gloria Guinness, din faimoasa dinastie a băuturilor, și Marella Agnelli, din familia de industriași italieni.

În Regatul Unit, banii vechi sunt moștenirea aristocrației, iar păstrarea bogăției în cadrul familiei rămâne o trăsătură inviolabilă de-a lungul generațiilor.

Un exemplu al #oldmoneyaesthetic poate fi găsit în serialul Gossip Girl de la HBO, în care adolescenții privilegiați se dezlănțuie prin Manhattan, trăiesc în penthouse-uri și vile și se folosesc de relațiile părinților lor pentru a scăpa de probleme.

Utilizatorii TikTok, mai ales Generația Z, s-au aplecat din greu spre comparații, postând videoclipuri șablon cu produse de lux Prada, Gucci, Balenciaga, Dolce&Gabbana, iahturi, vile și un stil de viață copiat de la cei avuți.

author avatar
Radu Jacotă Redactor