AcasăDIVERSEDescoperire nouă în spațiu- Cometa Neowise, văzută deasupra planetei noastre

Descoperire nouă în spațiu- Cometa Neowise, văzută deasupra planetei noastre

O fotografie făcută de un astronaut la bordul Stației Spațiale Internaționale pe 5 iulie o arată pe Cometa Neowise deasupra planetei noastre în timpul unui răsărit, pe orbita din jurul Soarelui.

Pe data de 5 iulie, un astronaut NASA a plutit până la o fereastră din Stația Spațială Internațională, a privit spre  și a așteptat cu nerăbdare un spectacol cosmic.

Pe măsură ce stația spațială se concentra asupra Orientului Mijlociu, Cometa Neowise, recent descoperită, și cozile sale strălucitoare, s-au ridicat deasupra orizontului. Spectacolul oferit de roca care pulveriza cu praf și gaz spațiul s-a pierdut o dată cu ivirea Soarelui. „Chiar înainte de apariția soarelui, cometa a devenit vizibilă în acea perioadă scurtă de timp, când era încă aproape de soare, dar soarele era încă ascuns de Pământ”, a declarat, pe data de 7 iulie, astronautul NASA, Bob Behnken, care s-a lansat recent la ISS la bordul navei spațiale Crew Dragon de la SpaceX.

Behnken și colegii lui au fotografiat cometa în sute de cadre, pe care artistul grafic din Marea Britanie, Seán Doran (care prelucrează regulat imagini de la agenția spațială) le-a descărcat dintr-o arhivă NASA și apoi le-a editat într-un videoclip cu adevărat uimitor. Artistul a încărcat ulterior un videoclip 4K de înaltă calitate pe canalul său de YouTube care arată secvența în timp real. Secvența este formată din 550 de fotografii cu expunere lungă, realizate pe parcursul a șapte minute, a spus Doran pentru Business Insider. Acest rezultat oferă spectatorilor o idee despre cum este să fii la bordul stației spațiale în timp ce zbori la 250 de mile deasupra Pământului cu o viteză de 17.500 mph și vezi o ascensiune a cometei.

Pe 3 iulie, aceasta s-a rotit în jurul Soarelui cu aproximativ 10 milioane de kilometri, fiind mai aproape de orbita lui Mercur.

Cometa Neowise se va deplasa cel mai aproape de Pământ pe data de 23 iulie, când se află la aproximativ 64 de milioane de kilometri distanță, conform calculelor NASA JPL. Astronomii se așteaptă să fie vizibilă cu ochiul liber într-o noapte pe la începutul lunii august.

Nicoleta-Mirela Pirvu