Cauta

De la Renault la VW. Există viitor pentru mașinile compacte în Europa?

De la Renault la VW. Există viitor pentru mașinile compacte în Europa? - Ziarul National

Viitorul este foarte neclar pentru berlinele compacte istorice din Europa, care acum trebuie să se confrunte cu concurenți electrici “de casă”. Renault Megane și Volkswagen Golf nu au fost încă confirmate. Ford Focus se va opri.

La o privire mai atentă, toate vânzările de berline compacte din regiune s-au prăbușit în ultimii ani, determinate de creșterea SUV-urilor în propriile segmente. Chiar și Golf, încă lider pe Bătrânul Continent, este departe de anii săi de glorie de aproape 800.000 de unități. Pînă la sfârșitul lui 2022, VW ar trebui să vândă mai puțin de 250.000.

Și, deși aceste SUV-uri sunt în mod sistematic mai scumpe decât mașinile compacte din care provin, se vând mai bine. Efectul de “scaun înalt”, aspectul de statut și sentimentul de siguranță pentru mulți. Cert este însă că am ajuns în faza în care ne întrebăm ce se va întâmpla cu berlinele compacte tradiționale: Renault Megane, Volkswagen Golf, Seat Leon, Ford Focus, Hyundai i30 și Kia Ceed… sau chiar Mercedes Clasa A.

Nu toate mașinile compacte vor supraviețui, din diverse motive. De exemplu, Focus nu va merge mai departe, deoarece Ford își schimbă portofoliul european către o gamă americană, mai scumpă.

Așadar, cei care își doresc un segment C de la Ford vor trebui să apeleze la Kuga, la fel cum clienții Fiesta nu vor avea de ales decât să opteze pentru un Puma în viitor.

Kia Ceed și Hyundai i30 încep să își arate vârsta: 4 ani pentru primul model și aproape 7 ani pentru cel de-a doilea. Cu toate acestea, nu este timpul pentru o reînnoire, deoarece Ceed a fost restilizat la sfârșitul anului 2021. Și, mai ales, Hyundai și Kia sunt mai ocupate cu dezvoltarea gamei  electrice Ioniq sau cu finanțarea armatei de SUV-uri decât să lucreze la compactele existente.

Viitorul este și mai neclar pentru Volkswagen Golf și Seat Leon. În Germania, CEO-ul VW a confirmat deja că numele “Golf” nu va dispărea odată cu ofensiva electrică, ci ar putea fi integrat în gama ID. Un “ID.Golf” pe care nu ar trebui să-l descoperim înainte de sfârșitul deceniului și de sosirea noii platforme SSP.

În ceea ce privește vărul iberic, domnește incertitudinea. Grupul Volkswagen pune acum clar accentul pe brandul Cupra în detrimentul Seat, care păstrează mașinile de familie: Arona și Tarraco.

La Renault, cea de-a patra generație a modelului Megane are deja șapte ani. O viață destul de lungă, dar deocamdată nu se pune problema unei reînnoiri. Proiectul de mașină electrică BCB ar fi trebuit să producă un model nou, dar nu un “Mégane”.

În fine, toate acestea ar putea lăsa loc pentru japonezii care nu au de gând să renunțe la Toyota Corolla, Mazda 3 sau Honda Civic.

Ultimele stiri

  • Previziunile Babei Vanga pentru 2026. Ce a prezis vestita clarvăzătoare despre un nou Război Mondial
  • Taxă „de horoscop”, introdusă la Spitalul Clinic din Suceava. Pentru ce se cere, de fapt, 100 de lei
  • Cele mai frumoase 9 târguri de Crăciun din Europa
  • Vești proaste pentru bugetari! Premierul Bolojan refuză să facă punte între Anul Nou şi Bobotează
  • Noi negocieri la Miami între SUA și Rusia. Americanii vor prezenta un nou plan de pace, revizuit
  • BOR intră în era Netflix: a lansat prima platformă de streaming cu conținut creștin-ortodox din lume
  • Câștigător finala Vocea României 2025. Concurenta lui Tudor Chirilă pleacă acasă cu trofeul și premiul de 100.000 de euro
  • Horoscop 20 decembrie 2025. Universul lucrează în favoarea ta, dar legăturile sociale pot fi puse la încercare
  • Categoria de pensionari care ar putea primi bani în plus în 2026. Ce iau în calcul autoritățile
  • O nouă lovitură cruntă pentru Mihaela Rădulescu! Mama vedetei TV s-a stins din viață
  • Exit mobile version