AcasăDIVERSEDe la Renault la VW. Există viitor pentru mașinile compacte în Europa?

De la Renault la VW. Există viitor pentru mașinile compacte în Europa?

Viitorul este foarte neclar pentru berlinele compacte istorice din Europa, care acum trebuie să se confrunte cu concurenți electrici „de casă”. Renault Megane și Volkswagen Golf nu au fost încă confirmate. Ford Focus se va opri.

La o privire mai atentă, toate vânzările de berline compacte din regiune s-au prăbușit în ultimii ani, determinate de creșterea SUV-urilor în propriile segmente. Chiar și Golf, încă lider pe Bătrânul Continent, este departe de anii săi de glorie de aproape 800.000 de unități. Pînă la sfârșitul lui 2022, VW ar trebui să vândă mai puțin de 250.000.

Și, deși aceste SUV-uri sunt în mod sistematic mai scumpe decât mașinile compacte din care provin, se vând mai bine. Efectul de „scaun înalt”, aspectul de statut și sentimentul de siguranță pentru mulți. Cert este însă că am ajuns în faza în care ne întrebăm ce se va întâmpla cu berlinele compacte tradiționale: Renault Megane, Volkswagen Golf, Seat Leon, Ford Focus, Hyundai i30 și Kia Ceed… sau chiar Mercedes Clasa A.

Nu toate mașinile compacte vor supraviețui, din diverse motive. De exemplu, Focus nu va merge mai departe, deoarece Ford își schimbă portofoliul european către o gamă americană, mai scumpă.

Așadar, cei care își doresc un segment C de la Ford vor trebui să apeleze la Kuga, la fel cum clienții Fiesta nu vor avea de ales decât să opteze pentru un Puma în viitor.

Kia Ceed și Hyundai i30 încep să își arate vârsta: 4 ani pentru primul model și aproape 7 ani pentru cel de-a doilea. Cu toate acestea, nu este timpul pentru o reînnoire, deoarece Ceed a fost restilizat la sfârșitul anului 2021. Și, mai ales, Hyundai și Kia sunt mai ocupate cu dezvoltarea gamei  electrice Ioniq sau cu finanțarea armatei de SUV-uri decât să lucreze la compactele existente.

Viitorul este și mai neclar pentru Volkswagen Golf și Seat Leon. În Germania, CEO-ul VW a confirmat deja că numele „Golf” nu va dispărea odată cu ofensiva electrică, ci ar putea fi integrat în gama ID. Un „ID.Golf” pe care nu ar trebui să-l descoperim înainte de sfârșitul deceniului și de sosirea noii platforme SSP.

În ceea ce privește vărul iberic, domnește incertitudinea. Grupul Volkswagen pune acum clar accentul pe brandul Cupra în detrimentul Seat, care păstrează mașinile de familie: Arona și Tarraco.

La Renault, cea de-a patra generație a modelului Megane are deja șapte ani. O viață destul de lungă, dar deocamdată nu se pune problema unei reînnoiri. Proiectul de mașină electrică BCB ar fi trebuit să producă un model nou, dar nu un „Mégane”.

În fine, toate acestea ar putea lăsa loc pentru japonezii care nu au de gând să renunțe la Toyota Corolla, Mazda 3 sau Honda Civic.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
634 afisari

5 COMENTARII

  1. Nu se compara electrica cu un motor termic pe care te poți baza ca ajungi din A în B. Stai numai cu morcovi în c. u. r uitandu te cum se duce autonomia la bateriile mizerabile. Baterii cu care practic ai autonomie doua ore ca după sa stai alte câteva ore sa o încarci… la pret de carburant fosil.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger