AcasăDIVERSEDe la „bul-gur-ee” la „folks-vaa-gen”: anglo-americana a acaparat pronunția numelor brandurilor...

De la „bul-gur-ee” la „folks-vaa-gen”: anglo-americana a acaparat pronunția numelor brandurilor globale

Numele companiilor globale sunt adesea anglicizate sau americanizate până la punctul în care sunt de nerecunoscut, dar mărcile ar putea avea unele beneficii dacă numele lor sunt pronunțate corect.

Cea mai recentă reclamă televizată a Hyundai UK se concentrează pe modul în care se pronunță numele companiei – și nu este așa cum îl pronunță majoritatea britanicilor, subliniază CNBC. „Hyun-day”, spune personajul principal din reclamă, corectând pronunția „Hy-un-dai”, folosită în mod obișnuit în Marea Britanie.

Dar cum se pronunță numele altor companii majore?

Adidas: addy-dass

„Adidas” este o abreviere a numelui fondatorului său, Adolf „Adi” Dassler. Compania s-a născut în urma unei dușmănii între Adolf și fratele său Rudolf, care a fondat Puma. Se pronunță cu accent pe prima silabă.

Allianz: al-ee-anz”

“Allianz” este, poate nu surprinzător, cuvântul german pentru „alianță”. Rădăcinile germanice ale companiei de asigurări pot fi văzute și în logo-ul său, care este o imagine simplificată a vulturului care figurează pe drapelul Germaniei.

Bvlgari: bul-gur-ee

Bvlgari folosește alfabetul latin în ortografia sa, ceea ce înseamnă că pronunția este ca și cum a doua literă ar fi un „u”. Accentul este pus, de asemenea, pe prima silabă a cuvântului, spre deosebire de pronunția tipic italiană, care evidențiază a doua silabă. Bijutierul grec Sotirios Voulgaris a fondat Bvlgari la Roma în 1884.

Givenchy: zhee-vawn-shee

Givenchy a fost fondată în Franța în 1952 de Hubert de Givenchy și a intrat sub tutela gigantului luxului LVMH în 1988. LVMH a devenit prima companie din Europa care a atins o capitalizare bursieră de 400 de miliarde de euro la 17 ianuarie.

Huawei: hwaa-way

Fondatorul Huawei, Ren Zhengfei, ar fi venit cu numele companiei după ce a văzut scrisă pe un perete fraza „zhonghua youwei”, care se traduce aproximativ prin „China are promisiuni”. Sunetul „h” din fața Huawei este aproape mut.

Hublot: oo-blow

„Hublot” se traduce prin „hublou” în franceză, ceea ce reflectă forma ceasurilor Hublot.

Lancôme: lohn-com

Se crede în general că numele „Lancôme” a fost inspirat de ruinele unui castel francez, Le Château de Lancosme. Logo-ul companiei, un trandafir, reflectă florile care cresc în regiune.

Moët & Chandon: mow-et ey shon-don

Spre deosebire de pronunția tipică franceză, la sfârșitul lui „Moët” există un sunet „T” majorat. Fondatorul celui mai mare producător de șampanie din lume, Claude Moët, era de origine olandeză, ceea ce explică pronunția anormală.

Nike: nai-key

Președintele Nike, Phillip Knight, a confirmat pronunția oficială a mărcii de îmbrăcăminte sportivă într-o scrisoare din 2014, după ce doi fani i-au cerut să încercuiască ortografia fonetică corectă a cuvântului. Numele companiei a fost inspirat de Nike, zeița greacă a victoriei.

Tag Heuer: tah-g hoy-ah

În ciuda faptului că numele acestui producător de ceasuri urmează regulile de pronunție germane, „Tag” înseamnă Techniques d’Avant Garde, care în franceză se traduce „tehnici de avangardă”. Heuer este numele de familie al fondatorului companiei, Edouard Heuer.

Volkswagen: folks-vaa-gen

„Volkswagen” se traduce din germană și înseamnă „mașina poporului/ oamenilor”, ceea ce reflectă obiectivul de lungă durată al companiei de a produce o mașină de zi cu zi pentru mase.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
446 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger