Lamborghini va deveni complet electric în 2028. Această tendință a început deja cu modelul Revuelto, înlocuitorul lui Aventador, care dispune de tehnologie hibridă.
Până la sfârșitul lui 2024, pe lângă Revuelto menționat mai sus, Huracan și SUV-ul Urus vor adopta tehnologia plug-in-hybrid( PHEV). Apoi, mașinile 100% electrice vor deveni o realitate patru ani mai târziu.
Lamborghini Asterion LPI 910-4, primul hibrid al companiei din Sant’Agata Bolognese, a fost vedeta Salonului Auto de la Paris în 2014. Un concurent redutabil pentru Ferrari LaFerrari, McLaren P1 și Porsche 918 Spyder.
Avea un motor V10 de la Huracan și alte trei electrice, însumând 910 cai putere. Din păcate, bolidul nu a intrat în producție, fiind preferat Urus.
Urmașul se va numi Aster:ion, evidențiind strategia electrică. Și nu va fi un SUV, ci mai degrabă un coupe 2+2, asemănător cumva cu Aston Martin Lagonda E.
În 2019, firma britanică intenționa să deschidă segmentul electric prin transformarea limuzinei sale sportive Lagonda. Obiectivul era de a schimba motorul V12 cu unul electric de 610 CP, 950 Nm de cuplu și o autonomie de 320 km, la un preț de 400.000 de euro. Dar proiectul a eșuat – au fost produse doar 155 de unități.
A fost nevoie de încă un deceniu pentru ca piața să se maturizeze. După Aster:ion, planul de producție al Lamborghini prevede ca Urus să fie înlocuit cu un vehicul complet electric până în 2029.