AcasăDIVERSEDe ce Mercedes caută tineri milionari pe o piață auto low-cost

De ce Mercedes caută tineri milionari pe o piață auto low-cost

Mercedes-Benz pariază  că un nou val de tineri milionari din India va stimula cererea pentru automobile de lux.

Numărul de gospodării din India cu o avuţie netă de cel puţin un milion de dolari a crescut în 2021 cu 11% până la 458.000 şi ar urma să crească cu alte 30 de procente pe parcursul următorilor cinci ani, potrivit unui raport întocmit de firma Hurun, preluat de Reuters.

Baza de clienţi se extinde şi se mută treptat dincolo de cumpărătorii noştri tradiţionali. Pe viitor vom vedea ritmuri de creştere mai mari pe segmentul de lux decât vedem pe piaţa automobilelor de masă, a dclarat Martin Schwenk, director general la Mercedes-Benz India, menționând că vârsta medie a unui cumpărător de automobil Mercedes a scăzut sub 40 de ani, de la peste 45 de ani anterior.

Deși piaţa auto din India este dominată de automobile mici şi low-cost în care modelele premium reprezintă doar 1% din cele trei milioane de unități care se vând într-un an, Mercedes este cel mai bine vândut model de lux, cu o cotă de peste 40%, explică analiştii de la JATO Dynamics.

În 2021, vânzările Mercedes India au crescut cu peste 40% până la 11.242 de automobile, după un minim de doar 7.893 de unităţi în 2020. Mai interesant, pentru modelele exclusiviste GLS, S-Class şi GLS Maybach, care costă mai mult de 10 milioane de rupii (131.337 de dolari) bucata, ritmul de creştere a vânzărilor a fost de 80%.

Prin urmare, compania din Stuttgart crește miza: intenţionează să lanseze 10 modele în acest an, inclusiv sedanul electric EQS care este asamblat la o uzină din India.

author avatar
Radu Jacotă Redactor