AcasăDIVERSEDe ce cumpărătorii de Volkswagen primesc “gratuit” un Lamborghini

De ce cumpărătorii de Volkswagen primesc “gratuit” un Lamborghini

Mai mult de 70% din cele aproximativ un milion de mașini sport Porsche 911 construite începând cu anii 1960 sunt încă în circulație. Deși ne întrebăm ce s-a întâmplat cu celelalte,  acest lucru arată că modelele 911 sunt apreciate de colecționari și, prin urmare, au tendința de a-și păstra valoarea. Din păcate, nu se poate spune același lucru despre acțiunile companiei-mamă, Volkswagen AG.

Porsche și-a promovat punctele forte înainte de o ofertă publică inițială(IPO) planificată pentru sfârșitul acestui an.

Datorită fluxurilor de numerar foarte mari și a marilor progrese în electrificare – modelul Taycan, care funcționează cu baterii, depășește deja vânzările lui 911, iar Porsche își propune ca peste 80% din automobilele sale să fie electrice până în 2030 – o evaluare de aproximativ 80 de miliarde de euro (82,1 miliarde de dolari) pare realizabilă, potrivit Bloomberg.

Dar iată o altă statistică care atrage atenția: capitalizarea de piață a Volkswagen, care deține 100% din Porsche, s-a redus în acest an la mai puțin de 80 de miliarde de euro, ceea ce înseamnă că restul unui grup care include Audi, Lamborghini și Bentley vine, în esență, gratuit.

VW își propune să devanseze Tesla  în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice în termen de trei ani, dar chiar și în condițiile în care Elon Musk este distras de oferta sa de la Twitter,Tesla valorează de peste nouă ori mai mult decât rivalul său german.

Deși VW nu poate face prea multe în legătură cu îngrijorările investitorilor legate de recesiune, trebuie să facă mai mult pentru a se asigura că stăpânirea software-ului este la fel de mare ca și ingineria sa mecanică.

Cu siguranță, VW a vândut deseori mai puțin decât suma părților sale, în parte din cauza guvernanței sale corporative. Cu toate acestea, vânzarea unei participații de 25% din Porsche ar fi trebuit să ajute producătorul din Wolfsburg să deblocheze valoarea.

Dintre colegii săi europeni, acțiunile VW au scăzut cel mai mult în ultimele 12 luni, iar prețul acțiunilor este de patru ori mai mic decât profitul prognozat.

O parte din această slăbiciune reflectă probabil scepticismul că tranzacția Porsche se va desfășura conform planului: VW și Porsche rămân angajate în calendarul trimestrului al patrulea, dar nu este un moment ideal pentru a realiza una dintre cele mai mari IPO-uri europene.

Modele cheie, cum ar fi Porsche Macan electric, au fost întârziate din cauza unor probleme de software, declanșând tensiuni cu mărcile premium ale grupului. Prin urmare, VW este nevoit să dezvolte în paralel două sisteme de divertisment și de conducere automată – un compromis tipic VW care nu este ieftin.

author avatar
Radu Jacotă
712 afisari

2 COMENTARII

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger