Cauta

“Dacialpine”, urmașa „sportivei” de pe vremea lui Ceaușescu?

“Dacialpine”, urmașa „sportivei” de pe vremea lui Ceaușescu? - Ziarul National

Contrastele se atrag, spun unii.  Ar putea Alpine și Dacia să o dovedească într-o bună zi? Ar putea oare o Dacia să preia ștafeta modelului  1410 Sport, o încercare nereușită a industriei socialiste românești de a produce un coupe cu pretenții de performanță.

“Dacialpine”, urmașa „sportivei” de pe vremea lui Ceaușescu? - Ziarul National Viitorul mărcii Alpine va implica electrificarea, înmulțirea SUV-urilor din gama sa și globalizarea, cu un accent special pe America de Nord și China.

“Dacialpine”, urmașa „sportivei” de pe vremea lui Ceaușescu? - Ziarul National

Alpine și faimoasa sa berlinetă A110 au încercat cu succes aventura departe de granițele franceze. Denumite Interlagos în Brazilia, Dinalpin în Mexic, fără a uita de Alpine FASA pentru Spania și Bulgaralpine în… Bulgaria, modele sale rebranduite produse local sub licență au fost vândute în 4150 de unități. Un scor foarte bun în comparație cu cele 7579 de berlinete A110 produse în Franța în aceeași perioadă.

Am putea avea în vedere un nou “rebadging” de la Dinalpin la Dacialpine? În cadrul Grupului Renault, Dacia și Alpine joacă în mod clar roluri opuse. Dar firma românească a renunțat treptat și cu pricepere la eticheta low-cost pentru a adopta o atitudine cool și a-și orienta produsele către lumea de agrement, ceea ce se dovedește a fi foarte promițător.

Iar eticheta sportivă Alpine este folosită acum pentru a promova modelele Renault prin intermediul mărcii Esprit Alpine. Această strategie este identică cu insignele S line de la Audi, M pack de la BM sau AMG Line de la Mercedes Benz. Pe scurt, Dacia urcă încet pe segmentul superior, în timp ce Alpine își democratizează oferta în jos. Este greu de imaginat că într-o zi se va construi un pod între Alpine și Dacia, dar nimic nu este imposibil în lumea auto.

Intrată în producție în 1981, Dacia 1410 a fost sportivă doar cu numele, deoarece motorul său de 1.397 cmc nu livra decât 65 CP (1.289 cmc, respectiv 54 CP pentru 1310 Sport), în condițiile în care, în Occident, un Renault 5 Alpine oferea 93 CP. În cazul unei Dacialpine, propulsorul fiind cel al modelului A110, problema sportivității va fi imediat rezolvată.

Ultimele stiri

  • Previziunile Babei Vanga pentru 2026. Ce a prezis vestita clarvăzătoare despre un nou Război Mondial
  • Taxă „de horoscop”, introdusă la Spitalul Clinic din Suceava. Pentru ce se cere, de fapt, 100 de lei
  • Cele mai frumoase 9 târguri de Crăciun din Europa
  • Vești proaste pentru bugetari! Premierul Bolojan refuză să facă punte între Anul Nou şi Bobotează
  • Noi negocieri la Miami între SUA și Rusia. Americanii vor prezenta un nou plan de pace, revizuit
  • BOR intră în era Netflix: a lansat prima platformă de streaming cu conținut creștin-ortodox din lume
  • Câștigător finala Vocea României 2025. Concurenta lui Tudor Chirilă pleacă acasă cu trofeul și premiul de 100.000 de euro
  • Horoscop 20 decembrie 2025. Universul lucrează în favoarea ta, dar legăturile sociale pot fi puse la încercare
  • Categoria de pensionari care ar putea primi bani în plus în 2026. Ce iau în calcul autoritățile
  • O nouă lovitură cruntă pentru Mihaela Rădulescu! Mama vedetei TV s-a stins din viață
  • Exit mobile version