AcasăDIVERSE“Dacialpine”, urmașa „sportivei” de pe vremea lui Ceaușescu?

“Dacialpine”, urmașa „sportivei” de pe vremea lui Ceaușescu?

Contrastele se atrag, spun unii.  Ar putea Alpine și Dacia să o dovedească într-o bună zi? Ar putea oare o Dacia să preia ștafeta modelului  1410 Sport, o încercare nereușită a industriei socialiste românești de a produce un coupe cu pretenții de performanță.

Viitorul mărcii Alpine va implica electrificarea, înmulțirea SUV-urilor din gama sa și globalizarea, cu un accent special pe America de Nord și China.

Alpine și faimoasa sa berlinetă A110 au încercat cu succes aventura departe de granițele franceze. Denumite Interlagos în Brazilia, Dinalpin în Mexic, fără a uita de Alpine FASA pentru Spania și Bulgaralpine în… Bulgaria, modele sale rebranduite produse local sub licență au fost vândute în 4150 de unități. Un scor foarte bun în comparație cu cele 7579 de berlinete A110 produse în Franța în aceeași perioadă.

Am putea avea în vedere un nou „rebadging” de la Dinalpin la Dacialpine? În cadrul Grupului Renault, Dacia și Alpine joacă în mod clar roluri opuse. Dar firma românească a renunțat treptat și cu pricepere la eticheta low-cost pentru a adopta o atitudine cool și a-și orienta produsele către lumea de agrement, ceea ce se dovedește a fi foarte promițător.

Iar eticheta sportivă Alpine este folosită acum pentru a promova modelele Renault prin intermediul mărcii Esprit Alpine. Această strategie este identică cu insignele S line de la Audi, M pack de la BM sau AMG Line de la Mercedes Benz. Pe scurt, Dacia urcă încet pe segmentul superior, în timp ce Alpine își democratizează oferta în jos. Este greu de imaginat că într-o zi se va construi un pod între Alpine și Dacia, dar nimic nu este imposibil în lumea auto.

Intrată în producție în 1981, Dacia 1410 a fost sportivă doar cu numele, deoarece motorul său de 1.397 cmc nu livra decât 65 CP (1.289 cmc, respectiv 54 CP pentru 1310 Sport), în condițiile în care, în Occident, un Renault 5 Alpine oferea 93 CP. În cazul unei Dacialpine, propulsorul fiind cel al modelului A110, problema sportivității va fi imediat rezolvată.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
758 afisari

3 COMENTARII

  1. Vreau sa știu dacă ai avut o mașină dacia 1410 sport, pana în 1989.
    Dacă ai avut poți sa comentezi, dacă nu lasa-o moarta.
    Mai mult pot sa îți confirm ca era o mașină agera, supla și plăcută. Fata de dacia normala, ii dădea clasa , agera în demaraj, abordarea în curba era foarte bună, nu se inclina spre exterior, precum dacia normala, și era o mașină intima, care îți oferea plăcere să o conduci, la timpurile acelea. Degeaba încerci sa faci comparație cu mașini din exteriorul tarii, și mai ales dacă nu ai avut o asemenea mașină, și nu ai condu-so.

    • Mda,luneta era de fapt parbrizul, pasagerul din spate imbatranea pana urca la bord, apa intrata pe langa chedere grupa mare din cauza ca usile nu se inchideau cum trebuie, consum mare pentru un motor de 1,4 ,fata de dacia normala avea doar motorul de 1400cc si doua usi, in rest nimic. Hai sa fim un pic seriosi.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger