AcasăDIVERSECum se păstrează angajații? Respectul și cultura afacerilor

Cum se păstrează angajații? Respectul și cultura afacerilor

Am văzut cu toții rapoarte despre angajați buni care părăsesc  rapid companiile  în acest mediu post-pandemic, dominat de o criză economică. Cu siguranță, nu este vorba doar de un program de lucru flexibil.

În 2020, marea majoritate a oamenilor s-au agățat de locurilor lor de muncă și, mulți dintre ei, au fost nevoiți să accepte reduceri de salarii.

Asistăm acum la o situație complet opusă – angajatorii au de-a face cu angajați care au două sau trei oferte de muncă pe masă și, în unele cazuri, încearcă stimulente atractive pentru a încerca să îi rețină. Dar vor reuși?

Cu siguranță, nu este vorba doar de bani. “Echilibrul dintre viața profesională și cea privată și salariul sunt, în mod evident, foarte importante, dar ceea ce îi interesează mai mult pe oameni în zilele noastre este cultura companiilor. Este foarte important cum angajatorul poate fi potrivit pentru angajat”, susține John Armstrong, fondatorul și directorul agenției de recrutare JCA Associates.

Prime, câștiguri în plus, răsplătirea angajaților pentru eforturile lor trebuie să fie înrădăcinate în cultura afacerii. Vor îmbunătăți moralul angajaților și îi vor face pe oameni mai puțin probabil să plece pentru o creștere a salariului cu 10 până la 15% de la un concurent.

Dacă un angajat simte că a acceptat reducerile pentru binele afacerii și nu pentru buzunarele proprietarului, atunci va avea un sentiment mai mare de loialitate.

Mulți dintre noi lucrăm într-un mediu sub presiune și, dacă o treabă urgentă trebuie făcută, o vom face. Acestea fiind spuse, ar trebui, de asemenea, să fie respectate timpul și spațiul personal al fiecăruia.

În lumea de astăzi, bunăstarea mentală nu este și nu ar trebui să fie un „nice-to-have” sau ceva pentru o broșură de responsabilitate socială corporativă. În schimb, ar trebui să se afle în prim-planul fiecărei organizații, de sus în jos.

Sperăm cu toții că nu va mai exista o altă pandemie globală prea curând, dar, desigur, vor exista provocări pentru oameni și pentru întreaga comunitate. Modul în care angajatorii sunt pregătiți să se ocupe de personalul lor în aceste vremuri dificile îi va defini.

O cultură a integrității, a muncii asidue răsplătită și a respectului este întotdeauna un bun punct de plecare pentru un mediu de lucru excelent.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
297 afisari

2 COMENTARII

  1. Nu e vorba de iobageala. Este vorba de dispret din partea angajatorului si lipsa timpului liber. Ptr 3000 lei/luna vor sa dormi la serviciu.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger