Daunele provocate de fenomenele meteorologice extreme asupra oamenilor, animalelor și proprietăților sunt tot mai mari. Iar vremea extremă devine o situație la ordinea zilei, așadar la costurile vieții de zi cu zi vom fi nevoiți să adăugăm alte cheltuieli.
Există, însă, măsuri pe care le puteți avea în vedere pentru a ajuta la accelerarea procesului de reparare/recuperare după o furtună devastatoare, spun specialiștii.
Dincolo de orice elemente fizice esențiale de care familia și animalele de companie ar putea avea nevoie în cazul în care trebuie să evacuați sau să vă adăpostiți pe loc, formați un kit administrativ de urgență, ca să spunem așa – fizic și virtual.
„Lucrurile se pot întâmpla foarte repede. Ar trebui să aveți acel bagaj cu toate documentele dvs. importante într-un loc ușor de reținut și de accesat”, a declarat Loretta Worters, purtător de cuvânt al Insurance Information Institute. „Puteți obține un cec de asigurare destul de repede dacă aveți toate documentele”, a spus aceasta pentru CNN.
Documentați vizual ceea ce dețineți
Luați în considerare, de exemplu, incendiile de vegetație. Un incendiu de vegetație vă poate transforma agoniseala în cenușă.
„Când (casa dvs.) arde, nu există nimic care să arate ce aveți”, a spus Worters. De aceea, ea recomandă să faceți fotografii sau videoclipuri ale casei dvs. și ale conținutului acesteia – chiar și doar pe telefonul mobil. Stocați-le în cloud și, dacă este posibil, păstrați o copie fizică împreună cu documentele dvs. importante sau pe o unitate flash.
De asemenea, și proprietarii de câini și pisici vor avea, fără îndoială, de unde alege – includeți o fotografie actuală a animalului dvs. de companie, în cazul în care, din cauza unei situații extreme,vă separați. Dacă veți fi vreodată lovit de un eveniment meteorologic devastator, asigurați-vă că faceți fotografii imediat după impact, pentru a putea spune mai bine asiguratorilor povestea dvs. înainte și după.
Asigurați-vă că aveți o asigurare adecvată
O asigurare cu acoperire adecvată este esențială pentru menținerea finanțelor și a sănătății mintale după un dezastru. Numai în 2023, s-au înregistrat pierderi asigurate de aproape 80 de miliarde de dolari din cauza a 89 de catastrofe naturale în SUA, cum ar fi incendiile de vegetație și inundațiile. Prin urmare, verificați periodic dacă polițele pe care le aveți vă acoperă pentru tipul de eveniment meteorologic extrem care poate apărea și dacă acoperă costul a ceea ce ați dori să înlocuiți.
Contacte de urgență
Realizați o listă de contacte de urgență pe care să o păstrați împreună cu celelalte documente, care să includă numerele polițelor și ale conturilor pentru toate polițele de asigurare, precum și numerele de telefon, adresele de e-mail și site-urile web ale asigurătorilor – de exemplu, pentru asigurări de sănătate și rețete, pentru locuință, auto și de viață, plus orice asigurare pentru animale de companie pe care o aveți. De asemenea, includeți pe listă informațiile de contact și numerele conturilor bancare, de investiții și de pensii. Dacă aveți animale de companie, includeți informațiile de contact ale medicului veterinar și ale oricăror facilități de cazare pe care ar putea fi nevoie să le folosiți dacă va trebui să evacuați vreodată. Sau, alternativ, numele locurilor în care întreaga familie poate sta.
Alte documente-cheie pe să le aveți la îndemână și să le puneți în geanta de urgență sunt certificatele de naștere și de căsătorie, pașapoartele, permisul de conducere (cu excepția cazului în care acesta se află în portofel, asupra dumneavoastră.
Care firma de asigurari este atat de proasta incat chiar sa acorde despagubiri??? Astia sunt din categoria „cand ii dai ii fata vaca, cand ii ceri, moare vitzelul”. Avem atatea exemple de asiguratori care saracii de ei au dat faliment…