Potrivit datelor oficiale, criza de personal din aviație care a perturbat zborurile din Europa în această vară este mai acută în rândul unei categorii mai tinere de angajați care au părăsit în mare parte industria în timpul epidemiei de coronavirus.
Doar aproximativ o treime dintre angajații din transportul aerian din Uniunea Europeană aveau sub 40 de ani în primul trimestru, potrivit biroului de statistică Eurostat, o proporție mult mai mică decât înainte de pandemie.
Aceste cifre arată dimensiunea sarcinii cu care se confruntă companiile aeriene și aeroporturile în încercarea de a atrage noi recruți într-o industrie în care posturile din domenii precum securitatea, curățenia și manipularea la sol pot necesita un drum lung până la locul de muncă și un orar dificil, la un salariu modest.
Angajarea pentru așa-numitele roluri în domeniul aerian este, de asemenea, complicată de cerințele de formare specifică și de verificările de securitate extinse, timp în care rata de uzură poate fi extrem de ridicată.
„Trebuie să aibă loc schimbări fundamentale în modelul de afaceri pentru ca aviația să rămână o opțiune de carieră competitivă”, a declarat David Huttner de la PA Consulting Group Ltd. „Industria a fost întotdeauna susceptibilă la probleme de personal în cadrul seturilor de competențe cheie, dar nu la acest nivel.”
Aproximativ 320.000 de persoane au lucrat în transportul aerian din UE în primele trei luni, cu un sfert mai puțin decât în perioada echivalentă din 2020, cel mai mic număr din ultimii 14 ani.
Companiile aeriene au fost nevoite să renunțe la mii de zboruri, în timp ce aeroporturile își micșorează programul ca răspuns la acest deficit, situația fiind exacerbată de grevele piloților, ale personalului de cabină, ale celor care se ocupă de bagaje și ale altor persoane care fac presiuni pentru salarii mai mari.
incalzire globala,
aeru e rarefiat,ushor,
avionu zboara mai greu,
asta e?